Eerste dag peuterspeelzaal

1 september 2009

Vandaag was de eerste dag dat Quinten en Dannii naar de peuterspeelzaal ofwel schooltje mochten.
Ik en Daniëlle zagen er wel een beetje tegen op, want ja, wat doe je als ze gaan huilen als je weggaat?! Dan is het natuurlijk moeilijk om je kind achter te laten, vooral omdat je weet dat het geen verplichting is voor de kinderen. Maar je wilt natuurlijk ook niet te snel opgeven, want op een gegeven moment moeten ze toch ook een keer naar de basisschool en dat is wel verplicht dus wat oefening kan geen kwaad.
Vanochtend liepen we dan ook met gemengde gevoelens naar schooltje toe.
We waren natuurlijk te vroeg, maar dat leken Quinten, Dannii en Demii niet erg te vinden, want die gingen al lekker spelen op het schoolplein terwijl wij zaten te wachten tot het cruciale moment van afscheid nemen. Eindelijk was het dan zover, we mochten naar binnen om de jassen en tassen in de zak te doen (iedereen heeft z'n eigen plekje op de kapstok met een tas, waarin je je spullen kan doen) en konden ze in hun klaslokaaltje. Quinten rende meteen naar de Bob de bouwer auto's en Dannii had ook al snel de eerste kinderwagen gevonden dus dat ging goed. Ik kon nog snel een paar foto's nemen, al werd ik gehinderd door Jayms, die mijn camera erg interessant scheen te vinden.
Toen kwam het moment van afscheid nemen.. Toen ik naar Quinten liep, raakte ie helemaal in paniek en begon "Nee, nee, nee!!" te roepen...
... maar niet omdat ie erg vond omdat ik wegging, hij was juist bang dat hij mee moest! :D
Nadat ik hem uitgelegd had, dat hij lekker mocht blijven en ik naar huis ging en hem straks weer op kwam halen, kreeg ik een kus en was het weer goed en ging ie lekker verder spelen.
Ook Dannii had geen problemen met het afscheid, Danielle kreeg ook een kus en ze ging weer verder spelen.
Dus Daan en ik hebben even van onze "vrije" tijd genoten en zijn even naar het winkelcentrum geweest en ik kan beamen dat het een stuk relaxter shopt zonder een kleine Quinten die steeds probeert te ontsnappen.. ;)
Ze zijn er in totaal 3 uur geweest, maar dat vliegt echt voorbij dus we konden ze snel alweer ophalen, waar we van de juffen hoorden dat ze heel lief waren geweest en zowel samen als apart gespeeld hadden. Ook hadden ze Quinten geholpen met het leren drinken uit een beker, want dat vind ie nog steeds lastig.
En hij wilde ook graag spelen met het speelgoed, waar andere kinderen al mee aan het spelen waren. Das weer een nieuw iets sinds een tijdje, Mitchell en Jayms hebben dit ook al ondervonden. ;) Daarom is de peuterspeelzaal wel een goed iets, kan ie goed leren delen.
Ik ben benieuwd hoe het donderdag gaat, want dan mag hij namelijk weer. Hopelijk gaat het dan net zo goed als vandaag..


School Days - Kitty Chen

post signature

0 reacties:

Een reactie posten