Dream coming true..

13 januari 2012

Happy New Year everyone!! Ik hoop dat deze (nog) beter gaat zijn dan het vorige en that all your dreams may come true!
En vooralsnog ziet de mijne er heel rooskleurig uit.
Ik ga meteen met de deur in huis vallen: IK GA NAAR AMERIKA!!!
Of in ieder geval, dat is het plan, het hangt nog even van een dingetje af..

Hoe het allemaal zo gekomen is..
Zoals gewoonlijk zat ik weer eens te kwijlen op Amerika en al het lekkers van daar (ik heb Reese's peanutbutter cups gevonden bij onze C1000!) en meldde terloops aan Bas dat ik graag een keer naar New York wilde, maar eigenlijk nog liever een rondreis door Amerika wilde maken.
Een paar dagen later vroeg Bas waar ik dan graag heen zou willen en ik liet hem weten dat California toch wel bovenaan m'n lijstje stond, maar dat dat voorlopig toch alleen bij dromen zou blijven..
Totdat Bas tegen me zei dat hij liever met mij naar Amerika ging, dan dat we het huis zouden verbouwen (want dat was het originele plan voor dit jaar), want ook al is het huis opgeknapt, waarschijnlijk gaat het toch niet lukken om het huis meteen te verkopen.
En daarbij maakt hij zich zorgen om m'n gezondheid en hij wil liever met me naar Amerika nu nog ik nog gewoon fit ben en alles kan.
Dat vond ik zo lief! Misschien gebeurt er ook wel niks met m'n gezondheid de komende jaren, maar dat is altijd een risico wat je moet nemen..

Dus het plan voor de rondreis was er, maar dan komen alle dingen die geregeld moeten worden.
Als eerste moesten we vragen aan m'n ouders of ze zolang (we willen 12 dagen gaan) op de kinderen willen passen. Het liefst neem ik ze natuurlijk mee, maar dat gaat gewoon niet op deze leeftijd, ze zijn daar net te klein voor en zo kunnen we niet optimaal genieten van de reis en dat zou zonde zijn.
Maar goed, het zou voor mijn ouders dan ook een hele opgave worden, want een van hen moest dan vrij nemen en ze worden dan ineens fulltime ouders van 2 kleine kinderen.
Ik vond het dan ook heel moeilijk om te vragen of ze daar voor open stonden, maar tot mijn grote opluchting vonden ze het goed, maar op voorwaarde dat het leven van de kids gewoon door zou gaan. Met andere woorden, dat ze gewoon hun dagelijkse routine van schoolgaan en alles houden.
Daar was ik het ook mee eens, zo is het voor hun het makkelijkst en voor ons ook, dan weet ik dat ze ons het minst zullen missen, omdat hun leven gewoon verder gaat zoals het ging alleen dan even zonder ons maar met opa en oma.
Mijn moeder neemt dan vrij van haar werk, want ze heeft gelukkig genoeg uren.
Je kan wel begrijpen dat mijn hart een grote sprong maakte, want mijn droom was al een stuk dichterbij, ondanks dat ik weet dat ik de kleintjes gigantisch ga missen.

De volgende stap is het aanvragen van toestemming om naar amerika te reizen, dat gaat door middel van een ESTA.
Dat kan gewoon online, via een site waarbij je meteen te horen krijgt of je reistoestemming krijgt of niet en in sommige gevallen moet je uiterlijk 72 uur wachten op het antwoord.
Dat hebben we nog niet gedaan, omdat het paspoort van Bas in maart afloopt en we anders weer een nieuwe aanvraag zouden moeten doen, dus we moeten even wachten tot Bas z'n nieuwe paspoort binnen is (waarschijnlijk donderdag) en dan kunnen we toestemming vragen dus dat wordt wel even een spannend moment.
Ik heb er op zich wel vertrouwen in, ik zie niet in waarom we niet zouden mogen dus dat gaat vast goedkomen. En anders moeten we snel naar de ambassade, hihi.

En nu zijn we bij het leuke gedeelte, we zitten nu nog volop in de planning van waar gaan we heen, welke plaatsen, wat gaan we doen, wat gaan we eten, hihi.
Ik heb al wat research gedaan door boeken en reisgidsen te halen in de bieb en het internet af te struinen en heb in ieder geval een soort van route opgesteld, al verandert ie wel steeds..


Dit is tot nu toe het plan:
dag 1: We komen aan in Los Angeles waar we onze huurauto ophalen en naar ons hotel rijden ergens in Los Angeles (nog nader te bepalen waar) en dan daar ergens eten en slapen.
dag 2: We rijden naar de Universal Studios om daar een dagje te vertoeven en gaan 's avonds weer terug naar ons hotel.
dag 3: We doen een dagje Los Angeles om daar dingen te bekijken zoals Hollywood en Beverly Hills en gaan weer terug naar ons hotel.
dag 4: We vertrekken vanaf ons hotel naar Joshua Tree om daar Joshua Tree National Park te bezoeken en ook te overnachten.
dag 5: Vanuit Joshua Tree rijden we naar Las Vegas waar we vervolgens nog 2 dagen blijven.
dag 6: Las Vegas (hotel Bill's Gamblin' Hall and Saloon)
dag 7: Vanuit Las Vegas maken we een uitstapje naar Valley Of Fire en gaan vervolgens weer naar ons hotel in Las Vegas.
dag 8: Vanuit Las Vegas maken we een lange trip door Death Valley naar Lone Pine en daar zullen we ook overnachten.
dag 9: We verlaten Lone Pine en rijden naar Oxnard waar we waarschijnlijk de laatste paar dagen zullen blijven of daar ergens in de buurt.
dag 10: Oxnard ?
dag 11: Oxnard ?
dag 12: Weer terug vanaf Los Angeles naar Amsterdam

Dat is dus tot nu toe zo'n beetje het programma. Verder gaan we natuurlijk onze dagen vullen met shoppen, eten en ander leuk vermaak, er valt genoeg te bezichtigen.
In eerste instantie wilde ik graag naar Disneyland, maar dat schijnt bijna hetzelfde te zijn als EuroDisney dus die heb ik maar geswitcht met Universal Studios omdat dat wel heel erg leuk en anders is en je kan online tickets bestellen waarbij je de 2e dag gratis krijgt zolang het binnen 30 dagen is, dus dat kunnen we dan eventueel nog een keer doen als we niet alles gezien hebben.
Verder heb ik al gezien dat het graf van Marilyn Monroe ook in LA is, namelijk in het Westwood Memorial Park, ook leuk om even te zien en natuurlijk Hollywood's Walk of Fame en de boulevard van Venice Beach met allerlei extravagant uitgedoste mensen.
En andere tips zijn uiteraard ook welkom..

Het is alweer een heel verhaal geworden, ik ben wel van plan om alles bij te houden en te documenteren, dus ik hoop donderdag weer goed nieuws te kunnen melden en dan kunnen we eindelijk beginnen met boeken van de vlucht, de hotels en de auto en dan wordt het tenminste echt.
Tot die tijd lees ik vrolijk verder in al mijn boeken en verlekker ik me bij alle (fastfood)reataurants die we gaan bezoeken en alle spullen die ik mee terug wil nemen naar Nederland.. ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten