Examen #2

20 november 2009

"Helaas, ik moet je weer teleurstellen.." Gezakt dus.. again..
Steeds meer begin ik te balen van de manier waarop je je rijbewijs moet halen in Nederland. Je neemt rijles bij een rijinstructeur en als jullie dan samen denken dat alles goed gaat en dat je veilig alleen op de weg kan rijden, dan kun je een rij-examen aanvragen. Dat wordt dan beoordeeld door het CBR, een organisatie die is belast met een verkeersveiligheidstaak: het beoordelen van de rijvaardigheid en medische geschiktheid van bestuurders.
Persoonlijk vind ik het jammer dat het CBR je rijvaardigheid beoordeeld en niet gewoon je rijinstructeur, want die heeft toch veel meer inzicht in jouw kunnen aangezien hij al heel wat meer uurtjes met je in de auto heeft gezeten dan een examinator die maar 45 minuten met je in de auto zit.
Het lullige vind ik ook dat je dus in die 45 minuten absoluut perfect moet rijden, want als ze weer wat geld aan je kunnen verdienen, dan naaien ze je van harte voor elk klein dingetje, dat heb ik nu al 2x ondervonden.
Ik begin me ook steeds meer af te vragen of ik uberhaupt wel ooit mijn rijbewijs ga halen, want mijn volgende herexamen is waarschijnlijk pas in het volgende jaar en mijn theorie verloopt ook al begin februari en helaas groeit er ook geen onuitputtelijke geldboom op mijn balkon.
Dus hopelijk heb ik mazzel de volgende keer en heeft die persoon een goede bui, want anders kap ik ermee en leg ik me erbij neer dat een rijbewijs blijkbaar niet voor me weggelegd is.. :(

post signature

0 reacties:

Een reactie posten