Rijden

8 januari 2010

Suzanne had het me al verteld en me ervoor gewaarschuwd en ik kan het alleen maar roerend met haar eens zijn, de eerste keer rijden in een andere auto dan je lesauto is zooo niet leuk!
Nu waren de omstandigheden ook niet echt perfect (ijzel, donker, veel verkeer), maar ja, ik wilde het toch wel graag proberen dus we zijn van ons huis naar mijn ouders gereden.
Al bij het wegrijden ging het bijna fout, want Bas had de auto op de stoep geparkeerd, maar daar is het net een grote ijsspiegel dus ik gleed alweer een stuk door. Daarom liet ik Bas de auto maar even op de weg zetten, zodat ik alleen maar in hoefde te stappen en weg kon rijden.
Althans dat was het plan, maar hij sloeg alweer 2x uit natuurlijk. Het is echt wel wennen aan een benzine-auto vergeleken met een diesel. Aan de ene kant was het wel fijn dat Bas naast me zat, want hij gaf me wel tips en hielp me eraan te herinneren om mijn rem vast te houden tijdens een hellingproef, maar aan de andere kant heeft hij al zoveel rij-ervaring en in zoveel verschillende auto's gereden dat hij niet echt begrijpt dat het voor mij dan lastig is en dat is dan wel frustrerend.
Je voelt je echt weer als tijdens je eerste rijles en bent meer bezig met het gas en de koppeling dan met andere dingen.
Dus ik ga morgen gewoon weer even proberen, dan is het overdag en probeer ik rustige wegen uit te zoeken zodat ik eerst ff kan oefenen met de koppeling en het gas en dan gaat het vast beter.. hoop ik.. ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten