Broodje bakpao

16 februari 2010

"Broodje warm vlees, broodje bakpao" is tegenwoordig de zin die hier de hele dag door het huis klinkt en nee, dit is niet Bas z'n favoriete lunch, maar het refrein van een nummer.


Videoclip Broodje Bakpao - The Opposites Ft. Gers & Sef | Flabber

Een nummer waar Quinten en Jayms helemaal gek van zijn en wat we dus ook de hele dag aan moeten zetten. Gelukkig vind ik het zelf ook een leuk nummer dus dat scheelt en het is ook gewoon zo grappig om die kleine mannetjes te zien bewegen op de muziek. Echte muziekfans zijn het al..

En Jayms heeft naast het lopen ook weer een nieuwe hobby, hij heeft namelijk ontdekt dat ie ook kan klimmen op Quintens en ons bed. En die hobby beoefent hij dan ook erg graag zodra hij de kans krijgt en er ergens nog een deur open staat. Het enige probleem is dat hij nog niet geheel doorheeft hoe hij op een veilige manier er weer af moet komen met als gevolg dat hij alweer 3x van Q's bed af is gevallen. Gelukkig is ie niet zo hoog en viel ie niet zo hard.
Ook is mijn moeder woendsdag met hem naar het consultatiebureau geweest en heeft ie z'n 14 maanden prikjes gehad, eindelijk, dus daar zal hij waarschijnlijk één dezer dagen wel last van krijgen vrees ik. Tenminste, als hij op z'n grote broer lijkt.

Vorige week hebben Kees en Kim ff lekker die kleintjes meegenomen zodat Bas en ik alleen waren en we het nieuws een beetje tot ons door konden laten dringen. Quinten mocht mee met de training van Luciano's voetbal en mocht zelfs meedoen, maar dat vond ie op een gegeven moment toch wel een beetje eng toen ie zag hoe goed ze konden voetballen dus toen is ie snel weer bij Kees gaan staan.
En Jaymsje heeft de hele middag bij Kim op schoot gezeten en geknuffeld. Ook bleven ze eten, want Gwen had lekker een bloemkoolschotel gemaakt. Nou, dat was wel een succes, want Quinten had z'n hele bord helemaal opgegeten en ook Jayms werd al helemaal zenuwachtig en begon te piepen als ie zijn vorige hapje nog niet eens doorgeslikt had. En als ik nu aan Quinten vraag wat ie wil eten, dan wil ie bloemkool eten, hahaha.

Ik heb de brief binnen waarin de datum staat voor de afspraak van de lumbaalpunctie oftewel, de ruggenprik. Daarbij gaan ze mijn hersenvocht bekijken om te zien of er afwijkende eiwitten inzitten en ook krijg ik nog een bloedonderzoek, maar dat is allemaal standaard procedure.
Belangrijker is natuurlijk de afspraak voor de medicijnen. Bas en ik hebben er wel al een beetje over gepraat enzo, maar ik vind het wel een moeilijke keuze.
Ik moet dan nu namelijk de keuze maken dat ik nooit meer kinderen wil en dat is meteen zo definitief. Ik heb niet zoiets van dat ik perse echt nog een 3e kindje wil, maar zou het ook wel leuk vinden als dat nog wel zou kunnen als de omstandigheden zoals geld en ruimte het toe zouden laten. Normaal blijft die optie dan gewoon staan natuurlijk, want dan zou je daarop kunnen wachten, maar nu heb ik die keuze niet. Ik heb natuurlijk al 2 gezonde kinderen dus ik heb al niks te klagen en ik hoef gelukkig ook niet de keuze te maken of ik uberhaupt kinderen wil, want die heb ik al dus dat scheelt alweer en andere kant zou het misschien ook niet verstandig zijn om nog een kindje te krijgen, want ja, misschien kan ik er later niet of niet goed meer voor zorgen. Dus ik vind het gewoon lastig.
Het is waarschijnlijk wel beter om nu alvast te beginnen met de medicijnen, want dat kan op de langere termijn er wel voor zorgen dat ik minder snel invalide wordt, ook al heb ik er nu weinig last van.
Ook kan ik het waarschijnlijk gewoon zelf toedienen, mezelf injecteren dus, dus dat is ook wel fijn. En de bijwerkingen (griepachtige verschijnselen, meestal 1 dag, de dag erna) neem ik ook voor lief dus ik denk dat ik toch maar gewoon aan de medicijnen ga beginnen.

Bas had gisteren ook nog gekeken wat de gemiddelde levensverwachting is voor iemand met MS en hij had ergens gelezen dat dat 18 jaar is na de diagnose. Nou lijkt me dat wel erg weinig en volgens mij is het wel iets meer, maar dat zijn allemaal maar statistieken en die zeggen me toch niks..
Ik ga een lijstje maken van alle dingen die ik graag nog wil doen in mijn leven en voordat die helemaal afgewerkt is, ben ik niet van plan te gaan of weg te kwijnen.. ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten