Drukke week

31 mei 2010

Eigenlijk is elke week druk in huize Eijsackers tegenwoordig, maar deze nog wat extra, want zaterdag vieren we Quintens 3e verjaardag. Dat vergt uiteraard weer een hoop voorbereidingen, zoals cadeautjes kopen (heb ik gelukkig vorige week al gedaan, hij krijgt 2 Transformers robots/auto's), boodschappen doen, huis versieren, taart bestellen en hapjes maken. En is er tegenwoordig weer een bezigheid bij, namelijk traktaties maken, want dat hoort er natuurlijk ook bij, uitdelen op de peuterspeelzaal.

Ik heb al een heel leuk iets gevonden, een voetbalschoen van papier met drop-veters en kokindjes als noppen en dan kun je in de schoen nog wat lekkers doen, zoals een koekreep ofzo. Gelukkig gaat mij moeder me helpen, want die is een stuk creatiever dan ik.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden, zodra we ze gemaakt hebben, zal ik er uiteraard wat foto's van plaatsen, zodat jullie ze ook kunnen zien.

Quinten verheugd zich al helemaal op zijn verjaardag al vindt hij het wel een beetje jammer dat ie 3 jaar wordt en geen 4, want hij weet dat je pas vanaf 4 jaar naar de basisschool mag en die is natuurlijk wel errug interessant, aangezien Luciano en Kylie daar ook zitten en regelmatig kinderen uit zijn klas voor het laatst zijn, omdat ze ook al weer 4 jaar zijn geworden. Nog even en dan gaat zelfs zijn vriendinnetje Dannii hem ook verlaten, dat zal ie wel even moeilijk vinden denk ik..

Hij heeft het ook steeds over de cadeaus die hij wilt, hij wil graag een skateboard voor zijn verjaardag en ook een fiets wil ie graag. Volgens mij heeft ie geen flauw benul hoe ie die beide dingen moet doen, maar het klinkt natuurlijk wel gewoon stoer, een skateboard voor je verjaardag willen.. ;)

Ik heb al allemaal oranje en voetbalslingers gekocht, want we doen zijn verjaardag gewoon in voetbalstijl. Ten eerste is Q zelf natuurlijk helemaal gek van voetbal, zoals meisjes omgaan met een pop, zo doet hij met zijn bal. Hij gaat lekker samen met z'n bal op de bank liggen en dan mag de bal ook onder de deken en hij heeft er af en toe een praatje mee en natuurlijk voetbalt ie er ook heel veel mee. Laatst ging hij me nog even zij nieuwe trucje laten zien, namelijk een "hakje".. En hij kan het ook nog, die gek.. ;)
Ten tweede is op zaterdag ook een oefenwedstrijd van het Nederlandse elftal dus dat is dan ook wel leuk en zo zijn we ook meteen in de WK-sferen versierd, want, let's face it, slingers en versieringen weghalen na een feestelijke gebeurtenis, is niet onze sterkste kant.. ;)

En kleine Jaymsje wordt ook steeds grappiger, hij doet nu echt alles na wat je of iemand op de tv doet en probeert ook alles na te zeggen. Hij is ook een echte klimaap en wil het liefst ook niet meer in de buggy maar gewoon zelf lopen. Op zich gaat dat best redelijk, hij loopt in ieder geval sneller dan Quinten, waarvan je af en toe denkt dat hij nooit buiten komt als je ziet hoe hij bij alles stil staat om ernaar te kijken..
Ook vindt hij boekjes lezen helemaal leuk, wij moeten dan zeggen wat hetgene is wat hij aanwijst. Maar o wee als je niet snel genoeg bent, dan gaat hij keihard (en dan bedoel ik ook echt keihard, want hij heeft een stemvolume, waar je u tegen zegt) mama of papa schreeuwen om vervolgens weer doodleuk op normale toon "die" te zeggen over het plaatje dat hij wilt weten.

Verder ook nog wat minder leuk nieuwes, waarvan ik nog niet helemaal zeker ben wat ik er nou mee aanmoet..
Sinds een paar dagen voel ik weer wat tintelingen na het douchen op mijn buik en ook op mijn rug, wat weer een beetje lijkt op dat doffe gevoel van vorige oktober in mijn zij.. Het is nog niet erg heftig ofzo en heb het ook alleen heel even na het douchen, maar je maakt je er nu toch wel sneller zorgen om nu. Ook merk ik (al sinds een tijd hoor, zelfs al voor de MS constatie) dat ik moeilijker uit mijn woorden kom en heb ik af en toe last van samentrekkende spieren.
Nu kan ik natuurlijk niet vergelijken of een "gezond" mens dat minder heeft dan ik, maar het valt me gewoon op dat in de loop van de jaren dat meer is geworden. En natuurlijk ook van alles uit mijn handen laten vallen. Ik heb zelf niet het idee, dat mijn grip ofzo minder is, maar toch..
Maar goed, waarschijnlijk is het niks bijzonders en relateer je gewoon alles aan de MS en heeft het er helemaal niks mee te maken. Misschien speelt oververmoeidheid ook wel een rol, al moet ik zeggen dat ik alleen 's middags altijd een dip heb, dan moe ik echt iets gaan doen, anders val ik zittend op de bank in slaap, maar 's avonds en 's nachts ben ik weer helemaal fit, raar he?!
Tegenwoordig kan ik mijn bed echt zo waarderen, het ziet er ook altijd zo uitnodigend uit als ik hem 's ochtends aan het opmaken ben, maar ja, dat gaat nou eenmaal niet met 2 kleine ventjes..
Verder heb ik ook steeds zijn jeuk aan mijn ogen, zo vervelend. zonder make up zit ik de hele dag te wrijven waardoor je mijn wallen nog beter ziet en ik helemaal rimpels van de droogte heb. Ik hoop dat het snel weggaa, want anders wordt het weer tijd voor een huisartsenbezoekje vrees ik..

post signature

0 reacties:

Een reactie posten