Sterrenslag

9 september 2010

Ik ben natuurlijk nog niet heel erg lang werkzaam bij de McDonalds dus ben nog niet altijd helemaal op de4 hoogte van alle activiteiten die er plaats vinden, maar gaandeweg leer ik steeds meer.

Zo had ik wel eens gehoord over Sterrenslag, dat is een interne jaarlijkse wedstrijd van McDonalds waarbij in teams gestreden wordt om de eerste plek op verschillende onderdelen in het restaurant zoals grill (alle producten die gebakken worden), BOP (alle producten die gefrituurd worden), counter (kassa's voor), drive (waar de auto's al rijdend kunnen bestellen), lobby (de zitplekken in het restaurant zelf) en friet waaraan alle filialen uit Nederland mee kunnen doen. Daarbij wordt er streng gekeken naar kwaliteit, de bereidingswijze, de netheid, de servicegerichtheid en klantvriendelijkheid e.d.

Al eerder heeft ons filiaal meegedaan en zijn ze op verschillende onderdelen heel ver gekomen, zelfs in de finale!
Afgelopen week hing er een advertentie in de crewroom waarbij iedereen die het leuk vond, zich aan kon melden om mee te doen aan de Sterrenslag van dit jaar. Het is natuurlijk erg leuk als je meedoet en wint en je krijgt er veel waardering voor, maar nog leuker is is dat er leuke prijzen te winnen zijn! Wat precies, willen ze nog even geheim houden, maar vorige keer kregen de winnaars een reis aangeboden, helemaal niet verkeerd dus..

Het leek me op zich wel leuk om aan de Sterrenslag mee te doen, maar zolang werk ik er nog niet en ben dan ook helemaal niet supersnel bij mijn weten dus ik vond mezelf niet de geschikte persoon om me aan te melden voor één van de onderdelen en had dat dus ook niet gedaan.

Daarom was ik ook erg verrast toen één van de hoofdkassieres gisteravond naar me toekwam om te vragen of ik in het team van de drive raam 1 wilde vertegenwoordigen.
Ze had het er met een andere manager over gehad en ze vonden mij een geschikt persoon voor raam 1 omdat ik altijd vriendelijk ben en klantgericht.
Helemaal super natuurlijk dus ik heb gezegd dat ik wel mee wilde doen als zij denken dat ik daar de geschikte persoon voor was en dat waren ze dus bij deze ga ik de drive vertegenwoordigen bij raam 1.

We krijgen nog uitleg over het hoe en wat en trainingen met ons drive-teampje en worden gecoacht door de hoofdkassiere, maar dat komt allemaal later, want de Sterrenslag is pas over 3 maanden.
De wedstrijden vinden heel waarschijnlijk niet plaats in ons filiaal, maar gewoon in een random filiaal dat niet te druk en niet te rustig is, dus dat is ook wel weer grappig dat je dan even in een ander filiaal werkt.
Zodra ik mee weet dan plaats ik weer een berichtje!

post signature

0 reacties:

Een reactie posten