Nieuwe auto

1 september 2010

Als sinds ik Bas ken en we een relatie hebben (ruim 5,5 jaar), heeft hij al diverse auto's versleten. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat hij minstens in 20 verschillende auto's heeft gereden.
Daaronder vallen een aantal bussen, bestelauto's en personenauto's.

Ook ik heb, sinds ik mijn rijbewijs heb (vanaf 7 jan. 2010), al in 4 verschillende auto's gereden, nl. onze Toyota Auris, de vervanger Yaris, een busje van Bas z'n werk en ik heb wel eens in de oude auto van Suzanne gereden, een Ford Ka.

En het heeft even geduurd, maar na lang wachten en geduld hebben is het eindelijk weer zover... we hebben (weer) een nieuwe auto!!
De Toyota Auris was namelijk best wel duur voor Bas z'n werk dus zou een andere auto voordeliger zijn. En Bas wilde graag een hybride auto, wat die zijn qua bijtelling een stuk goedkoper. Hij zou eigenlijk de Toyota Prius krijgen van een collega die weggaat, maar dat heeft wat vertraging opgelopen dus nu hebben we een vervangende auto gekregen tot de Prius vrijkomt.

En van mij mag dat best lang duren, want ik ben wel een beetje verliefd op deze auto.. Het is dan wel geen Audi wat ik graag wil, maar dat is toch niet haalbaar in de nabije toekomst en deze is best aardig voor de time being.
Het is een Honda Civic, een hybride met leren bekleding, navigatie en... stoelverwarming!! Nou, dan heb je het helemaal voor elkaar bij mij uiteraard, ik ben al zo'n ijspegel dus dit is ideaal voor mij.



De binnenkant is ook heel vet, het dashboard lijkt een beetje op dat van kinderstuurtjes, heel flashy. En het is ook een automaat dus je hoeft helemaal niet te schakelen. Ook lekker, want dan kan je lekker hard optrekken, hihi.


Onze bekleding is zwart

Ik moest wel eerst even van Bas proefrijden voordat ik er alleen mee naar mijn werk mocht en uiteraard gaat het dan voor geen meter (zomaar linksaf gaan bij een stoplicht terwijl je in de rij voor rechtdoor staat bv.). Op een één of andere manier word ik altijd zenuwachtig als er iemand (met name Bas) naast me zit, maar het rijden zelf ging op zich wel okee.
Ik moet alleen weer heel erg wennen aan de sterkte van de rem, dat is meestal per auto verschillend dus moet dat weer ff goed aanvoelen enzo.

Verder ben ik er wel tevreden over, alleen miste ik gisternacht wel een beetje de achterruitenwisser, want het duurde heel lang voordat ik er weer doorheen kon kijken.
Al met al hoop ik dat we deze nog wel even een tijdje hebben, vooral vanwege de stoelverwarming natuurlijk (alvast denkend aan de winter ;))

post signature

0 reacties:

Een reactie posten