Kinderen voor kinderen

7 november 2010

Het is alweer 12 november vandaag en dat betekent dat morgen onze lieve Sint weer in het land komt.
Waren onze kinderen vorig jaar nog net iets te klein om er echt besef van te hebben, dit jaar is dat wel anders, althans, voor Quinten in ieder geval.
Op school wordt ie natuurlijk ook al voorbereid en ook hier thuis heb ik af en toe al een Sinterklaasliedje aangezet op YouTube.

En zoals je al kunt raden als je Quinten een beetje kent, als het om muziek gaat dan wil hij altijd meer horen dus hij heeft van oma Arina een cdtje gehad met Sinterklaasliedjes. En best een leuke cd, geen oubollige maar eentje met de traditionele teksten met hippe melodiƫn.

En er staat ook een liedje op van Kinderen voor Kinderen, namelijk "Ik ben toch zeker Sinterklaas niet".



Dat was echt even nostalgie voor Bas en mij.
Ik kon het dan ook niet laten om meteen weer even wat andere nummers op te zoeken van Kinderen voor kinderen die ik helemaal geweldig vond.
Voor de jongere lezers misschien niet allemaal even herkenbaar, maar voor mijn ouders bijvoorbeeld wel.
Deze vond ik echt helemaal geweldig uiteraard als girly-girl zijnde..



En ook deze erg grappig met een (jonge) Ron Brandsteder als vader.



Dat doet je echt weer even denken aan die goede oude tijd waarin je je alleen maar druk hoefde te maken over met wie je nu weer buiten ging spelen.. zucht..
Nog steeds geen tijdmachine, anyone?! ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten