Ziekenhuisbezoekje

8 juli 2011

Ik weet het, mijn blogje is een beetje aan het verstoffen de laatste tijd, mijn computer heeft namelijk z'n beste jaren gehad en is dus niet zo vlot meer (eigenlijk bedoel ik dus gewoon supertraag) en hij heeft issues met m'n externe harde schijf, waardoor ik steeds geen zin heb om te computeren.
Daar komt ook nog eens bij dat mijn iPhone zo veelzijdig is, dat ik weinig achter de pc hoef te doen en al mijn andere kleine hersenspinsel die ik graag kwijt wil, die drop ik op Twitter dus als je echt echt up to date wilt blijven van mij (kan me niet voorstellen, want zo interessant ben ik vast niet, haha), dan zou ik je vooral aanraden om ook een Twitteraccount aan te maken en mij te volgen. Je moet me alleen wel even requesten, ivm stiekeme gluurders.. ;)
Anywayz..


Zo ongeveer 1x per half jaar moet ik op controle komen bij het LUMC. Mijn laatste controlebezoekje aan het LUMC is alweer even geleden, volgens mij was de laatste keer op 19 november en daarbij was alles gewoon goed, vrij logisch anders hadden we het wel gemerkt.. ;)
Voor de volgende vervolgafspraak moest ik zelf bellen, want de agenda van het volgende jaar, toen dus 2011, was nog niet beschikbaar (is natuurlijk ook erg ingewikkeld, een heel nieuw jaar, alle dagen weer op andere weekdagen, moet natuurlijk allemaal weer wetenschapelijk bepaald worden).
En als je me een beetje kent, was ik dat natuurlijk weer vergeten, want ja, ik heb toch geen last dus dan boeit het ook niet zo.
Maar toch maar gebeld op een gegeven moment, en de nieuwe afspraak was dus vandaag.


Bas (zo lief, hij is bij alles meegeweest tot nu toe <3) en de kinderen hebben me weer gezelschap gehouden, tenminste, de kinderen hebben we daar weer naar de opvang gebracht. Echt ideaal, ze vinden het daar hartstikke leuk en wij kunnen in alle rust een gesprek voeren met de arts. Ook deze afspraak was weer weinig boeiend eigenlijk, nog steeds niet echt ergens last van, wel kleine gekke dingen zoals een slapend arm en mijn linkerduim die soms zomaar out of the blue twitcht, maar vind het moeilijk om te zeggen dat het door de MS komt en wil ook niet alles daarop gooien. Wel moest ik deze keer (moest eigenlijk vorige keer al, maar toen was t heel druk) bloed prikken om bepaalde waarden te checken zoals van mijn lever enzo en daar gaat ze me donderdag dan over bellen. Verder vertelde de arts ook dat er een nieuw medicijn aan komt, namelijk fingolimod (Gilenya) en deze is in pilvorm! Erg fijn voor mensen zoals ik, want dat medicijn spuiten blijft toch nog steeds lastig, ook al gaat het nu wel weer beter na mijn laatste gesprekje met Iris. Zij zei toen dat ik mezelf gewoon moest belonen na het spuiten en dat ik er niet teveel over na moest denken en dat he ik gedaan en dat gaat eigenlijk wel goed. Nu prik ik gewoon op donderdagochtend als de kids op school zitten en dan heb ik ff een rustmomentje met daarna iets lekkers.. ;) Overigens krijg ik vanaf nu weer een andere MS-verpleegkundige, maar zal ik later wel over schrijven als ik haar ontmoet heb. Hoop dat ze net zo leuk is als Iris, want zij was echt top. :D Maar wat ik aan het schrijven was, dat nieuwe medicijn is nu nog niet op de markt, maar waarschijnlijk vanaf december dus dat is wel iets waar ik dan over na kan denken en waar ik meer info over kan vragen bij de volgende afspraak. Bij de volgende afspraak gaan ze ook checken of er misschien anti-stoffen tegen Avonex in mijn bloed aangemaakt zijn, want dat schijnt dus ook te kunnen, is hun laatste bevinding. Weer bloed prikken, yay.. Not! En als laatste heb ik ook gevraagd of ik de foto's van mijn MRI mag hebben, gewoon omdat het kan.. ;) Vind het wel leuk om die te hebben, ik herkende mijn eigen profiel er echt in, ben nou eenmaal narcistisch aangelegd, hahaha.. Ik krijg ze thuisgestuurd op een cd-tje en zal ze wel een keertje plaatsen als ik ze gekregen heb. Dat was weer ff een mini-update, tot gauw maar weer?!


post signature

0 reacties:

Een reactie posten