Wisselen

20 februari 2012

Het was een mooie zondagochtend, om precies te zijn, was het afgelopen zondag 19 februari 2012 en ik ben rustig aan het chillen met de kids. Tenminste, ik chill en zij stuiteren door de kamer zoals mijn kleine ADHD-ers nou eenmaal doen in de tijd dat ze wakker zijn.
Bas was al naar de voetbal en Quinten en Jayms waren eindelijk weer een beetje beter, ze hadden de afgelopen week allebei koorts gehad, maar dat schijnt weer te heersen.

Op een gegeven moment zit Quinten voor me en hij zegt: "Mam, mijn tand zit los.." In de eerste instantie schrok ik, want bij het beeld van losse tanden zie ik altijd meteen van die glimlachende hoogbejaarden voor me met zo'n tandloos gezichtje (niet jou hoor, oma! ;))
En ik dacht ook niet meteen aan wisselen, omdat de meeste kinderen pas rond 6 jaar beginnen met het wisselen van hun voorste tanden.
Maar hij liet het aan mij zien en hij kon inderdaad zijn tand bewegen met z'n tong en ik zag al snel dat achter zijn wiebelende tand al een nieuwe aan het groeien was. De conclusie was toch wisselen.

Helemaal spannend, zijn eerste tandje.. Ik benadrukte hem dat ie moest proberen om z'n tandje niet per ongeluk in te slikken, want deze wilde ik natuurlijk graag bewaren in z'n tandenbakje.
In eerste instantie durfde hij niet zo goed te eten, maar na wat instructies van mij ging ie het toch proberen en toen was ie er binnen no time uit en heeft Quinten een fietsenstalling in z'n mond.. :)




Ja, toen was ik natuurlijk wel heel trots, mijn kleine Quinten wordt al zo groot! De tijden dat ze klein zijn, zijn heel leuk, maar vind het toch ook altijd wel heel gaaf als ze dan weer een nieuwe grote stap maken, zoals naar de basisschool gaan of zoals nu, het wisselen. Ze worden steeds gezelliger, omdat je meer met ze kunt doen en ze meer verhalen hebben. Ik hou ervan! En de andere tand zit ook een heel kleine beetje los, ook daarachter zag ik al een nieuwe dus binnenkort een nog grotere fietsenstalling.. :)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten