Consultatiebureau

21 oktober 2009

Als Quinten naar de peuterspeelzaal moet of als ik een afspraak heb met iemand, dan zorg ik er uiteraard voor dat ik op tijd klaar ben met alle dingen die moeten gebeuren voordat we op pad kunnen. Dat vergt nogal wat tijd namelijk.
Ik moet natuurlijk mezelf wassen, aankleden, opmaken en haar fixen, maar daar blijft het niet bij als je kinderen hebt. Dan moet je ook zorgdragen dat zij ook fris, fruitig, gevoed en aangekleed zijn.
Op de dagen dat we geen verdere verplichtingen hebben, doe ik het dus meestal rustig aan qua aankleedproces en probeer ik eerst 's ochtends de huishoudelijke plichten te vervullen.
Zo ook vandaag, ik had al de was en dergelijke gedaan en toevallig hadden Q, J en ik ook al gebadderd en waren ze pretty much aangekleed toen ik er om 11.00 uur achter kwam dat we om 11.10 uur een afspraak hadden bij het consultatiebureau voor J.
Was ik alweer helemaal vergeten, slimme ik. Dus dat betekende dat ik of de afspraak af moest bellen of dat ik nog snel moest racen en aangezien Jayms ook prikjes zou krijgen, heb ik maar voor de laatste optie gekozen.
In mijn haast was ik van alles vergeten zoals een handdoek/badjas voor J, maar gelukkig staat de kachel altijd aan bij het cb dus hij leek het niet erg te vinden.
Na gewogen en gemeten te zijn, mochten we naar binnen. Q ging lekker spelen met de houten puzzel die er lag zodat ik tijd had om me met Jtje bezig te houden.
De wijkverpleegkundige vroeg wat ie allemaal al kon en of ie altijd zo vrolijk was en nadat alles goed bevonden was, kreeg ik nog het advies dat ik op moest letten dat mijn twee zoons geen competitiestrijd gaan maken tussen elkaar met alles, want dat schijnt veel voor te komen bij jongens.. We'll see..
En toen was het tijd voor de prikjes, dit was de laatste van de reeks van de 4 DKTP/HiB prikken en meestal de ergste. Niet omdat ze er dan sneller ziek van worden, maar wel omdat ze er meer bewust van zijn dat iemand ze pijn doet.
Maar mijn stoere binkie ging helemaal niet huilen bij de prikjes, de eerste zei ie helemaal niks en bij de 2e zei hij iets dat op auw leek, maar that's it.
En vooralsnog lijkt hij er geen last van te hebben..
Ook nog even een groeigrafiekje van Jayms:

Groeicurve Jayms tot 21-10-2009

post signature

0 reacties:

Een reactie posten