Layout

31 december 2009

Eigenlijk ben ik bezig met schoonmaken en opruimen (ohh, die eeuwige stapels was.. :S) hier thuis, maar ik kreeg een leuk bericht en wilde dat zo graag delen met jullie dat ik vond dat ik mijn werkzaamheden wel even mocht staken.
Ik hou me nu zo'n anderhalf jaar bezig met digitaal scrappen, dankzij de tip van Daniƫlle en probeer regelmatig een layoutje te maken of een kaartje voor iemand. In het begin wist ik er natuurlijk niks vanaf en heb ik veel geleerd van een aantal forums, maar nu weet ik wel pretty much hoe PSP (paint shop pro, das het programma waar ik mee werk) in elkaar zit en ook weet ik nu op welke sites ik leuke kitjes (een setje met op elkaar afgestemde materialen gemaakt door een designer) kan kopen.
Er zijn ook een aantal sites, zogenaamde galleries, waar je je layout neer kunt zetten zodat andere mensen ze kunnen zien en er bv. inspiratie uit kunnen halen of een reactie geven en designers kunnen zien wat voor layout je gemaakt heb van hun kitje.
In het begin heb ik me nooit zo bezig gehouden met het plaatsen van mijn layout in galleries, voornamelijk ook omdat de meeste layouts, lesjes van forums waren en ik niet met andermans eer wil strijken door te doen alsof ik ze zelf bedacht had.
Maar tegenwoordig vind ik het leuk om zelf te klooien en te kijken wat ik allemaal kan doen met een bepaald kitje en zodoende plaats ik nu dus ook mijn layouts in een gallery

Zo, dat was even de geschiedenis, hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is en dan nu de clou.. ;)
Gisteren heb ik voor mijn nieuwste neefje Sem een kaartje gemaakt voor zijn geboorte en die had ik dus ook in de gallery van DigiShopTalk geplaatst.

kaartje voor Dennis, Erlina en Sem
kit: BabyCakes - Holly Designs


Ik had daarbij het kitje BabyCakes van Holly Designs gebruikt en dat erbij gezet, das wel handig voor mensen die het kitje ook mooi vinden en hem willen gebruiken, dan weten ze welke het is.
En vanochtend kreeg ik dus een bericht van Holly, de designer van het kitje. Ze stuurde me dat ze mijn layout gorgeous vond en ze vroeg of ze hem mocht gebruiken voor een item (paparazzi pick) dat ze weekelijks op haar blog heeft staan. Daarvoor zoekt ze elke week een mooie layout uit uit een van de galleries en plaatst die dan op haar blog met een korte omschrijving van de maker van de layout en die persoon krijgt dan ook nog eens een coupon van $5 die je kunt besteden in haar shop.
En guess what, dat ben ik dus in de week van 4 januari!!
Ik voel me echt onwijs vereerd natuurlijk, dat lijkt me logisch. Heb meteen geantwoord dat ik dat hartstikke leuk zou vinden en dat ik haar kitjes altijd helemaal geweldig vindt. Het is ook echt zo, heel vaak als ik een mooi kitje zie, dan blijkt ie altijd van haar te zijn en ik gebruik ze dan ook heel vaak.
Hier vindt je haar blog dus neem zeker even een kijkje als ik de Paparazzi pick ben vanaf 4 januari!

Holly Designs blog

Verder wens ik iedereen vanavond een gezellig uiteinde van het jaar, doe allen voorzichtig met vuurwerk (ik blijf lekker achter het raam kijken, held dat ik ben.. ;)) en ik ga snel weer mijn schoonmaakklusjes hervatten..

post signature

0 reacties:

Een reactie posten