Nieuwjaarsdag

1 januari 2010

Het is weer achter de rug, het verplichte nummer oudejaarsdag (wachten tot het 12 uur is om te proosten en vuurwerk te kijken is zo niet mijn ding) en het leven begint weer met een nieuw jaar, een nieuw decennium en een frisse start.
Gelukkig was onze oudejaarsavond wel gezellig (op Bas z'n stomme filmpjes na die ie perse moest kijken op de computer waardoor wij de tv bijna niet konden verstaan), we hebben het bij Bas 2 en Sanne gevierd samen met oma Ellen en we hebben geslapen bij opa Lejo en oma Arina. Sanne had lekker voor ons gekookt en verder hebben we een beetje tv gekeken (weer geen miljonair geworden) en geklooit met knalerwten die in het vuurwerkpakket zaten dat Bas gehaald had. Jayms was het al vrij snel zat, waar we al bang voor waren en hij moet echt in een bed slapen want anders slaapt ie niet in tegenstelling tot z'n grote broer die pretty much overal slaapt. Maar mijn moeder had al gezegd dat ie dan wel al bij hun mocht komen, dan kon ie daar gewoon lekker in het campingbedje slapen en dan konden wij nog wat langer bij Bas 2 en Sanne blijven, dus zo gezegd, zo gedaan.
Hij ging om 18.30 ongeveer naar bed en heeft heerlijk de hele nacht geslapen tot 08.30 en wij zijn nog tot 01.00 uur bij Bas 2 en Sanne gebleven en daarna naar mijn ouders gegaan. Ik probeerde Quinten nog wakker te maken om 12 uur, want hij wilde graag het vuurwerk zien, maar als hij eenmaal slaapt dan krijg je hem echt niet meer wakker dus heb hem maar laten liggen op de bank waar ie slaap gevallen was. Terwijl de rest naar buiten gegaan was om vuurwerk af te steken, was ik lekker binnen gebleven bij de kleintjes, want al dat vuurwerk is aan mij echt niet besteed. Ik heb er echt zo'n gruwelijke hekel aan! Ik vind siervuurwerk echt heel mooi, maar vind het ook zonde van mij geld, maar goed, Bas vindt het wel leuk. En op zich vind ik knalvuurwerk ook niet erg (al heb ik wel een paar keer getwijfeld of we niet gewoon stiekem gebombardeerd werden), het is meer de mensen die er achteloos mee omgaan. Ik heb zo'n hekel aan mensen die vuurwerk naar andere mensen of dieren gooien, dat is gewoon niet grappig.
Onderweg naar mijn ouders waren er een paar jongeren die het blijkbaar grappig vonden om vuurwerk naar ons te gooien terwijl Bas met Quinten op z'n nek liep en Bas van tevoren al riep dat we met een klein kind liepen.
Dus Bas schoot even uit z'n slof en rende achter een gozer aan om hem even te vertellen dat ie dat dus niet meer hoefde te flikken dus het nieuwe jaar begon al goed.. ;)
Vandaag hebben we eerst lekker ontbeten bij mijn ouders en zijn we daarna naar opaatje en omaatje geweest waar we ook weer heerlijk verwend zijn met lekkere hapjes en mijn favoriete bowl en waar de kids heel lief gespeeld hebben met opaatje en met de kratten speelgoed die ze altijd al klaar zetten als ze weten dat we komen, zo lief :) En daarna zijn we naar mijn oom en tante geweest waar heel de familie Noppe tezaam was gekomen en waar we ook weer super verwend werden met hapjes, soep en broodjes. Doordat ik altijd in het weekend werk, zie ik mijn familie niet altijd zo vaak als ik zou willen en daarom zijn zulk soort gelegenheden dan altijd weer leuk, want het is altijd gezellig en ook de kleintjes hebben zich weer super vermaakt.
Dus ik heb maar bedacht dat ik dit jaar ouedjaarsdag maar gewoon ga skippen, ik ga gewoon slapen en vier alleen nieuwjaarsdag overdag, want de kinderen zijn toch nog te klein om ervan te genieten. OMG, ik klink echt als een zeurend oud wijf, he?! Ach ja, ben gewoon geen feestdagen-fan denk ik..
Ik ga lekker naar mijn bedje, mijn slaaptekort wegwerken, want morgen weer werken.. ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten