Buikgriep

27 januari 2010

Allereerst was er de buikgriep.. We hoorden vorige week maandag al dat Bas, Sanne en Mitchell er last van hadden, van flinke diarree en daarbij ook nog spugen, dus ik vreesde het ergste al, want die zaterdag ervoor hadden we ze gezien en op een één of andere manier delen we graag ziektes met elkaar. Maar het leek vooralsnog goed te gaan, dinsdagavond waren we nog even langs mijn opa en oma gegaan en er was niks aan de hand..
Tot woensdag.. Die ochtend moest ik naar het consultatiebureau met Jayms voor zijn 14-maanden-vaccinatie dus ik was al bijna gereed, was alleen nog even mijn haar aan het stylen toen ik vanuit mijn ooghoek Quinten zag hoesten en er een beetje vocht uit zijn mond kwam. Dus ik liep erheen om te vragen of het ging en net op dat moment spuugde hij heel de vloer onder, het kwam er echt met zo'n projectiestraal uit.
Snel dus opruimen en dweilen en de deur open om die zure lucht te verdrijven en ondertussen Q onder de douche gezet, want ik wilde toch wel graag die prikjes halen.
Het leek ook wel weer goed te gaan met Quinten maar onderweg naar het cb was ie toch niet echt vrolijk. Eenmaal daar aangekomen bleek dat ze heel erg uitgelopen waren en dat er zeker nog 3 mensen voor mij waren en dat ik dus nog 3 kwartier kon wachten. Dat vond ik niet echt een goed idee met een misselijke Quinten dus ik stond net op om te vragen of ik niet een andere keer terug kon komen toen ie weer ging spugen.
Spuug opgeruimd, een nieuwe afspraak gemaakt en naar huis gegaan.
Daar heb ik Quinten op een stapel handdoeken en met een dekentje op de bank geplant, want hij zag er zo zielig uit en het vervelende is dat hij nog niet goed aan kan geven wanneer hij moet spugen dus vandaar de handdoeken en daaronder had ik ook nog celstofmatjes die ik overhad van mijn zwangerschap, neergelegd.
Alles wat hij tot zich nam, kwam er weer uit, zelfs een paar slokken drinken. Hij heeft dan ook nog iets van 7 keer thuis gespuugd en ik heb de hele dag alles weer gewassen, dat was me een dagje wel.
En de dag daarna was het feest voor mij, ik had precies hetzelfde al had ik meer last van de waterdunne diarree dan het spugen. 's Avonds kwam Bas thuis met koorts dus alleen Jayms is de dans ontsprongen.
Gelukkig maar, want ik had het al druk genoeg. Ik moest natuurlijk ook alles wassen en inpakken voor Disney. Het duurde ook maar een dag thank god, die buikgriep. Hopelijk hebben we nu wel weer een beetje alles gehad qua ziektes, want ik ben er nu wel klaar mee, in deze tijd van het jaar is er altijd wel iemand ziek..

post signature

0 reacties:

Een reactie posten