Ziekenhuis

15 januari 2010

Het is ondertussen alweer 3 maanden geleden dat ik met mijn klachten bij de huisarts geweest ben. Ik had natuurlijk last van spit, maar ook van dof gevoel in mijn zij en dat was eigenlijk de hoofdreden van mijn toenmalige bezoek aan de huisarts. Zoals ik al geschreven had in mijn blog van toen, was ik weer doorverwezen naar het LUMC voor een bezoek aan de neuroloog.
En dat bezoek was dus vandaag.

Het was eigenlijk weer een beetje hetzelfde als het onderzoek wat ik had gekregen 3 jaar geleden. De arts ging mijn reflexen nakijken en ik moest wat lichamelijke testjes doen en ik moest vragen beantwoorden over mijn klachten enzo.
En toen ging ze even overleggen en kwam terug met mogelijke diagnoses, maar daarvoor krijg ik eerst een MRI-scan van mijn hoofd en van mijn rug zodat ze eventueel dingen kunnen uitsluiten of bevestigen.
Eén van de mogelijke diagnoses is Multiple Sclerose, de klachten komen namelijk overeen met de verschijnselen van MS. Ook zou het kunnen dat ik een beschadiging van de witte stof in de hersenen/ruggenmerg heb opgelopen en ze had het ook nog over iets anders, maar dat was heel zeldzaam en dat zouden ze pas gaan bekijken als er niets uit de MRI-scan zou komen.

Als het goed is, dan krijg ik over ongeveer 4 weken de scan dus ik ben benieuwd wat die ons gaat brengen, time will tell.. :)

post signature

1 reacties:

Patricia 26 januari 2010 om 14:37  

Hallo,

Ik kwam per toeval op je blog,en je verhaal greep me aan.
Ik ga heel hard voor je duimen dat er positieve uitslagen binnen komen.
Mijn moeder heeft ook MS en ik hoop van harte dat ze dat bij jou niet gaan vinden.

Heel veel succes.

Groetjes Patricia

Een reactie posten