Disneyland Paris

28 januari 2010

En dan nu het tweede deel van onze drukke week, zaterdag was de tijd eindelijk gekomen, die nacht zouden we naar Disneyland Paris vertrekken.
Ik moest eerst nog werken zaterdag maar had vrijdag al wat voorbereidend werk gedaan qua inpakken, moest alleen nog wat dingetjes wassen en in de tas doen en dan zouden we ready to go zijn.
We waren van plan om op tijd naar bed te gaan om zo nog even onze rust te kunnen pakken voordat we in de Disneyparken zouden gaan slenteren, maar je weet hoe dat gaat bij ons, dat komt er dan weer niet van, omdat we andere dingen weer veel te gezellig vinden.
Zo was 's middags Bas al bij ons om de TomTom te brengen die we mochten lenen en belde daarna Kees ook om te vragen of ze langs konden komen. Dat was natuurlijk niet de meest slimme move van ons, maar ik kan dan weer geen nee zeggen, omdat vroeg naar bed gaan nou eenmaal saaier is dan gezellig met je vrienden zijn en helemaal omdat we Kees en Kim niet zo vaak meer zien door onze drukke levens, vandaar dat ik graag wilde dat ze toch kwamen.
Zo gezegd, zo gedaan en ze wilden dan ook niet te lang blijven om ons niet tot last te zijn, maar daar wilden we niks van weten. Ook gingen Kim en ik nog even langs bij Daan om haar gedag te zeggen voor een kwartiertje en dat ging natuurlijk al helemaal fout, want 3 meiden bij elkaar en je hebt een avondvullend programma. Iedere keer wilde we wel weg gaan, maar kwamen we weer op een nieuw gespreksonderwerp en uiteindelijk maakte het ook niet veel uit of ik nou wat minder slaap zou hebben, als Bas maar zou slapen, want hij moest tenslotte rijden.
En we dachten ook wel dat Bas, Kees en Lorena wel in slaap gevallen waren, want we hadden nog niks van ze gehoord,maar dat bleek niet het geval te zijn toen we om kwart voor 12 weer thuis kwamen.
Het resultaat was dus dat we uiteindelijk maar anderhalf uur geslapen hadden en dus redelijk gaar waren toen we aankwamen bij Disney.

Het inchecken ging allemaal goed, we waren meteen aan de beurt en kregen onze toegangstickets en onze maaltijdvouchers, alleen moesten we wel wachten tot 3 uur voor de sleutel van de kamer.
We konden al meteen het park in dus we gingen snel naar Peter Pan's Flight, want die zou dichtgaan de dag erna. Daarna naar Buzz Lightyear geweest, maar dat vond Quinten wel een beetje eng. Zurg (de bad guy) was ook wel heel erg groot en helemaal voor zo'n klein ventje. Lennart en Bas gingen daarna in Honey, I shrunk the audience en toen kwam ik erachter dat Quintens luier was doorgelekt. Niet echt fijn dus, aangezien ik geen schone kleding bij me had en we nog niet in onze kamer konden. Ook waren Q en J nogal moe dus niet erg gezellig dus ik besloot maar naar het hotel te lopen om te vragen of de kamer al klaar was, op dat punt kon ik echt wel huilen, alleen met 2 zeurende kinderen in de kou.
Gelukkig kreeg ik meteen een andere kamer en kon ik lekker naar boven met de kids, ze knapten er meteen van op, want het was lekker warm en ze konden even lekker kruipen en hun gang gaan.
Ik had alleen de bagage nog niet, want die lag in het depot en ik had het kaartje niet, want die had Bas, maar dat gaf niet. Ik had Len gesmst dat ik naar het hotel was en of zij de bagage op wilde halen en niet veel later waren zij er ook.
Toen hebben we even geslapen met zijn allen en daarna lopend buffet gedinerd in het hotel.
Het hotel was okee, de mensen waren heel aardig en het was er schoon en ze hadden een ijsblokjesmachine in gang waardoor we koude drankjes hadden in onze kamer.

De tweede dag hebben we lekker ontbeten in het hotel, het was niet superuitgebreid qua beleg, maar toch verzadigend genoeg met croissantje, chocoladebroodjes en harde broodjes en ook fruit en danoontjes enzo. Ook melk en verschillende soorten sappen en warme dranken.
Daarna zijn we naar het park gegaan waar Bas en ik in Space Mountain gingen en daarna gingen Lennart en ik in StarTours, de attractie waar Lennart 15 jaar geleden heel hard in ging huilen, maar ging het gelukkig goed.. ;)
Toen gingen we naar de studios waar Lennart, Bas en Quinten in Cars gingen. Bas besloot daarna om met de kids naar het hotel te gaan, want ze waren weer moe en koud en zijn Len en ik nog in Crush's Coaster geweest, een leuke achtbaan.
Daarna gingen we ook weer terug naar het hotel en die avond hebben we bij hamburgers gegeten bij Annette's Diner. Bas had een supergrote burger en als ie die op zou krijgen, dan mocht ie gratis een milkshake uitkiezen. Hij had hem wel op, maar zat zo vol dat ie de milkshake niet meer hoefde.

De dag erna weer ontbeten en nog even naar de studios geweesr zodat Bas en ik in de Tower of terror konden, echt een supervette lift waarbij je van de 12e etage naar beneden valt en echt letterlijk boven je stoel zweeft. Toen hadden we het allemaal wel gehad en zijn we lekker naar de auto gegaan. Nog even langs een supergroot winkelcentrum gereden voor wat kipjes en boodschappen en daarna off to home.

Achteraf was het op zich wel geslaagd, maar ik zou het niet aanraden om met zulke kleine kinderen te gaan, want ze hebben toch nog teveel slaapjes nodig en zijn dan zeurderig. En ook kan je beter met wat warmer weer gaan, dan is het ook een stuk relaxter. Voor de foto's, kijk aan de rechterkant van mijn blog, daar zie je een aantal foto's en hier kun je de rest bekijken.. :)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten