Afspraak MS-verpleegkundige

11 maart 2010

Je hebt het vast wel al gezien, maar mijn blog is weer in een nieuw jasje gestoken. Deze keer in de stijl van onze nieuwe verslaving, namelijk popcorn. Ik ben altijd al gek geweest op popcorn, vooral die van de bioscoop, die is zo lekker (wel de zoute versie natuurlijk)!! In Amerika hebben ze buttered popcorn, dat klinkt ook al zo jummy. Dat moet ik ook zeker opnemen in mijn bucket list (dat is een lijstje van dingen die je nog een keer gedaan, gezien en/of meegemaakt wil hebben etc. voordat je dood gaat (op z'n Engels: "to kick the bucket")). Misschien moet ik maar een sub-bucket list maken voor alle dingen die ik wil doen in Amerika, want das al een aardige lijst ondertussen.. ;)
Dus tegenwoordig eten wij geen koekjes of chips meer, maar maken we lekker een bak magnetron popcorn. Vooral Bas kan het goed maken, bij mij blijven er vaak veel maiskorrels over omdat ik bang ben dat ik ze anders te lang in de magnetron laat en dan gaan ze verbranden en dan smaken ze echt heel vies.
Ook de kids vinden het geweldig, Quinten vraagt vaak om popcorn in plaats van een koekje of snoep. Niet dat popcorn nou zo geweldig gezond is hoor, want er zit veel zout op en volgens mij is het ook nog wel vet dus hij krijgt het niet te vaak.

Anyway, waar voor ik eigenlijk weer een stukje schrijf, is om te melden dat ik vandaag gebeld ben door de MS-verpleegkundige om een afspraak (of eigenlijk 2) te maken om te leren prikken. Ik krijg dus het medicijn Avonex en dat moet ik dan 1x per week spuiten.
Ze vroeg of ik al een dag in gedachte had om te gaan prikken, aangezien je meestal de dag erna last heb van griepachtige verschijnselen. Ik heb daar natuurlijk al wel over nagedacht, maar eigenlijk komt geen enkele dag uit, want doordeweeks ben ik natuurlijk alleen met de kids overdag en in het weekend moet ik werken en Bas voetballen. Maar misschien heb ik er wel niet zoveel last van dus we hebben het gewoon op een woensdag gehouden en dan kan ik het altijd weer veranderen.
Ik heb voor woensdag de 24e en de 31e afgesproken en moet dan de 23e de medicijnen ophalen bij de apotheek en de rest neemt zij dan mee.
Helaas kon het niet eerder, want ze kon alleen woensdag volgende week, maar dan kan ik niet dus werd het de week erna. Ook zei ze dat ik haar altijd kon bellen als ik nog vragen had, toch wel fijn om te weten.
Nu ga ik snel boterhammen maken en me opmaken, want Quinten moet zometeen alweer naar schooltje toe..

post signature

0 reacties:

Een reactie posten