Family weekend

31 maart 2010

En vandaag was alweer de 2e keer prikken, wat gaat het toch snel, zo'n week. Het prikken ging weer goed, deze keer is het toch minder eng omdat je weet wat je ervan kan verwachten. Dit was ook de laatste keer met de verpleegkundige, volgende keer moet ik het alleen doen, maar ik kan haar altijd bellen en ze komt in mei ook weer een keertje langs.
Lennart was er ook vandaag en die heeft haar even aan een vragenvuur onderworpen bv, wat je moet doen als je naast een spier spuit en wat één zo'n spuit nou eigenlijk kost. Van dat bedrag schrik je wel, 4 spuiten kosten samen 1226 euro dus 1 spuit is is ruim 306 euro.. Wat een hoop geld he?!

Afgelopen weekend zijn we met de hele Noppe familie een weekendje weggeweest naar het pittoreske Gasselternijveen in Drenthe.
Echt een supermooi huis, heel groot met 12 kamers en bij iedere kamer ook een eigen badkamer en wc en een tv. Verder ook een grote zolder inclusief mini-ballenbad en 2 zitgedeeltes en een mooie keuken. Ook ons eigen parkeerterrein voor de deur.







Vrijdagmiddag kwamen we daar aan en eigenlijk vlak na onze aankomst waren we compleet. Na het inrichten van onze slaapkamer (we zaten met ons gezinnetje op de 2 kamers boven, maar vond het zo lullig dat Jayms dan een eigen kamer had dus die kamer hadden we aan Niels gegeven) konden we lekker soep met broodjes eten.
Eelco en Linda hadden voor alle boodschappen al gezorgd, heel de voorraadkast stond vol met drank, lekkers en ander eten.
Quinten en Jayms konden hun lol op met alle aandacht die ze kregen van al mijn neefjes en nichtjes en zelf konden we ff bijkletsen met iedereen.

Zaterdag begon helaas wat minder, Jayms was om half 5 's nachts al wakker geworden van Quinten en zodoende waren we dus al vroeg wakker. Eenmaal beneden was Quinten ineens niet lekker en spuugde heel de woonkamer onder en had ook nog eens last van diarree. Het is al vervelend als wij zoiets hebben, maar voor die kids is het helemaal vervelend, want ze kunnen nog niet zelf aangeven wanneer ze wat moeten doen, met als gevolg dat ze vaak onder de douche moeten e.d. Dat was ook wel minder, want er zat een vaste douchekop in de douche en ik kon daardoor dus niet even Q afspoelen, maar goed, voor alles is wel een oplossing, bekers doen ook wonderen.. ;)
Dus ik had het even gehad 's ochtends, maar 's middags gingen mijn ouders gelukkig even oppassen waardoor Bas en ik meekonden met lasergamen. Echt heel gaaf, ik had het nog nooit gedaan, maar het was zeker voor herhaling vatbaar. En ik was ook nog eens eerste geworden, komt vast doordat ik steeds sneaky verstopt zat, gna gna..
Zaterdagavond zijn we uit eten geweest op het park, namelijk een overdekte barbeque. Helaas was Q te ziek om mee te gaan, waardoor Bas en ik elkaar afgelost hebben. Konden we toch allebei nog lekker mee-eten. 's Avonds in het huisje gehangen en Bas had zich vermaakt met fikkie stoken in de open haard.
Jayms mocht die nacht bij opa en oma slapen, want dan hadden we allemaal een betere nachtrust. Behalve mijn moeder dan, want die werd steeds wakker van J's zuchtjes en kreuntjes, hahaha..

Zondag weer rustig aan gedaan, Q nog steeds ziek, inclusief koorts dus die had alleen maar op de bank gelegen. Wel makkelijk, want zo konden Bas, Lennart, Eelco, Dylan en ik lekker hartenjagen terwijl de rest naar een openlucht dorpje (zoals mijn vader dat zo leuk noemde) was gegaan. Dat was erg vermakelijk, want ik had weer 2x gewonnen.
's Avonds zijn we weer uit eten geweest, dit keer naar een pannenkoekenrestaurant. Ook weer zonder Bas, want die bleef bij Quinten dus we hadden voor hem een pannenkoek meegenomen uit het restaurant.

Maandagochtend zijn we weer naar huis gegaan, is dan wel weer lekker dat je dan je eigen spullen weer bij de hand hebt als je kind ziek is.
Quinten heeft er nu nog steeds last van, geen koorts meer maar wel nog steeds diarree. Hoop dat et snel overgaat en dat wij en J er ook geen last van krijgen, maar ik vrees het ergste, want ik werd alweer misselijk wakker vanochtend. Of misschien wel door een slaaptekort, t was ook wel weer erg laat, want ik wilde perse nog Paranormal Activity kijken. Best wel een creepy filmen helemaal raar als je dan opstaat en er ligt van alles op de grond, zoals een vaatdoekje en een spons in de badkamer. Maar dat was vast de tocht.. hoop ik... ;)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten