iPhone

9 april 2010

Sinds dat ik me kan herinneren, ben ik al gek op gadgets en technische apparatuur zoals een walkman, Gameboy en de huidige snufjes zoals een Wii, iPod en natuurlijk mijn laptop. Daarom was ik ook zeer verheugd toen ik van Lennart zijn Amerikaanse iPhone mocht lenen.
De iPhone is echt een makkelijke telefoon waarmee je kan bellen en smsen, maar waarmee je ook goed kan internetten en die je helemaal vol kan proppen met allerlei programmaatjes zoals spelletjes of om het weer te bekijken, je kunt het zo gek nog niet bedenken of er is wel een "app" (applicatie) van.


Je begrijpt dus wel dat ik binnen no time ook overtuigd was van de geweldigheid van de iPhone en er graag zelf eentje wilde.
Aankomende 24 juni is het zover, dan loopt mijn huidige telefoonabonnement bij KPN af en kan ik dus weer een nieuwe afsluiten en daarbij natuurlijk een nieuwe telefoon uitzoeken en 3x raden welke het gaat worden..?! ;)

Meestal kan je wel iets voor die datum naar een telefoonwinkel gaan om een nieuw abonnement of verlengening van de huidige af te sluiten en krijg je dan wel alvast je nieuwe telefoon mee.
Nu wilde ik niet per definitie al meteen een telefoon hebben, maar wilde me wel alvast orienteren dus afgelopen vrijdag was ik samen met Lennart naar de Phone House gegaan. Mijn iPhone wens kenbaar gemaakt en hij ging ondertussen even kijken wat mijn status was en wanneer mijn abonnement af zou lopen. Inderdaad dus 24 juni en ook kon hij me mededelen dat ik in de klantencategorie E viel bij KPN. KPN deelt hun klanten in in categorie A t/m F waarbij F de hoogste is. Dit is dan gebaseerd op hoe waardevol je voor ze bent en of ze veel geld aan je verdienen oftewel, of je vaak buiten je bundel belt. Nou, dat doe ik dus regelmatig, niet eens altijd belachelijk hoge bedragen, maar ik bel wel af en toe naar de girofoon en 0900 nummers vallen altijd buiten je bundel dus zo schiet het wel op dus vandaar waarschijnlijk mijn E status. En met een E status heb je dus blijkbaar veel privileges en kan je veel telefoons uitzoeken voor niks bij je nieuwe abonnement. Maar dat geldt dan natuurlijk alleen als je bij KPN blijft, zodra je switcht dan ben je je status uiteraard kwijt. En guess what, de iPhone is alleen te krijgen met een T-mobile abonnement. Nu vond ik dat niet zo'n ramp, maar de jongen van de Phone House vond dat blijkbaar wel, want hij probeerde me een HTC Legend aan te smeren, maar ik was not interested. En hij wilde me ook wel graag als klant hebben, want in eerste instantie moest ik dan 30 euro bijbetalen voor de iPhone met een 2-jarig T-mobile abonnement van 44,95 euro per maand voor 300 belminuten, maar nadat Lennart had gezegd dat we wel even verder zouden kijken, zei hij dat ik de telefoon dan gratis zou krijgen, ik moest dan alleen aansluitkosten betalen.
Op aandringen van Lennart toch maar verder gegaan naar de KPN winkel omdat hij gelezen had dat KPN voor speciale klanten wel iPhones zou hebben.
Dat hadden we natuurlijk ook gevraagd aan de dame van de KPN winkel en zij kende de geruchten, maar had geen iPhones daar en het enige advies wat ze ons kon geven, was om te bellen naar de klantenservice van KPN om te vragen wat er waar was van de geruchten.

Iedereen die Lennart een beetje kent, weet wel dat dat echt iets voor hem is en zodoende hing hij dus ook meteen aan de lijn van de klantenservice.
Drie keer heeft hij het verhaal gedaan dat hij namens zijn zus belde en dat die een E status had en dus eigenlijk bijna koninklijk was voordat hij met de juiste persoon aan de lijn zat.
Deze meneer was heel erg behulpzaam en vond dat Lennart er verstand van had doordat hij was begonnen over de E status en kon dus eigenlijk van alles voor ons betekenen.
Met als gevolg dat ik nu een iPhone thuisgestuurd krijg, ik een 2-jarig abonnement heb van 36,95 p.m. voor 400 belminuten (nu betaal ik 40 euro voor 400 belminuten dus al voordeliger) en betaal ik het eerste jaar 2,50 p.m. voor onbeperkt internet op de telefoon en het 2e jaar betaal ik 9,95 p.m. en ben ik even duur uit als ik zou zijn voor een T-mobile abonnement met de iPhone, maar dan heb ik wel meer minuten.
Ook heeft ie de sms-verdubbelaar gratis voor me aangezet zodat ik nooit qua smsen over mijn bundel heen ga. Ennn.. ik ben mijn E status niet kwijt!!
Helemaal super dus en het gaf ons zo'n kick om dat voor elkaar te krijgen dat het eigenlijk too good to be true klinkt.
Hij zou me een bevestiging via de mail sturen en voorlopig heb ik nog niks gehad dus ik hoop dat ik hem dan morgen krijg, anders ga ik inderdaad twijfelen of we niet gewoon ge-bananasplit zijn.. ;)

Nog even een leuke tip voor de mensen die geinteresseerd zijn in make up en visagie, deze zusjes, Samantha en Nicola Chapman, zijn visagisten in Engeland en ze maken regelmatig tutorials van looks. Zo gaaf om te zien, wish I could do those things!!
Kijk en oordeel zelf..

post signature

0 reacties:

Een reactie posten