Familie Eijsackers Pechvogel

13 juli 2010

Dit jaar, ben ik tot de conclusie gekomen, is geen best jaar voor de familie Eijsackers.. Op een één of andere manier zijn we allemaal pechvogels met al onze ziektes, kwalen en auwtjes.

Gisteren was moeder natuur maar weer al te enthousiast met et bewijzen daarvan (geef liever haar de schuld, dan mijn eigen klunzigheid natuurlijk ;))
De kleintjes waren gisteren zoals altijd weer lekker vroeg wakker en aangezien ik pas om 03.00 uur in slaap gevallen was, was ik nog best moe 's ochtends. Geen ramp zolang ik bezig blijf dus vandaar dat ik besloten had om ff het huis onderhanden te nemen. Zo had ik al al het karton klein gemaakt en in 1 doos gedaan zodat het woensdag makkelijk weggegooid kan worden. Ook alle vlaggetjes had ik al weggehaald en was bezig met de box uit elkaar te halen om te koop te zetten op marktplaats, want zo moelijk kon dat toch niet zijn, een box uit elkaar halen.
Nou dat heb ik geweten.. Het was idd niet erg ingewikkeld, gewoon een kwestie van schroeven losdraaien met een inbussleutel en dan alles uit elkaar halen.
Maar eerst moest de bodem eruit dus die was ik eruit aan het worstelen, door de vorm bleef ie een beetje haken maar op een gegeven moment had ik hem toch goed, alleen gleed hij uit mijn handen en viel dus vol op z'n kant tussen mijn tenen.
De buren zullen allemaal wel gedacht hebben, want ik schreeuwde een beetje hard.

Toen ik de schade wilde bekijken, schrok ik wel een beetje, want het was een gapend gat tussen mijn tenen, althans, zo zag het eruit vanuit mijn zicht. Ook begon de grond vol te lopen met bloed, dus ik was snel naar de douche gelopen om de wond schoon te spoelen en daarna heb ik snel Bas gebeld. Niet dat hij veel kon doen vanaf z'n werk, maar ik moest ff m'n verhaal doen. Ik moest er wel bij zitten, want ik werd helemaal eng van die wond en het feit dat het waarschijnlijk gehecht moest worden.
Bas had voor me geregeld dat Sanne op de kids kwam passen en had Kim gebeld om te vragen of ze met me naar de dokter wilde gaan en ook mijn ouders kwamen langs om eventueel Sanne af te lossen, die ook nog naar het ziekenhuis moest voor Bas 2.
Gelukkig viel het wel mee, ik hoefde geen tetanusprik omdat het thuis gebeurd was en het was gelukkig niet superdiep.
Door de onhandige plek besloot ze maar om de wond te plakken en dat was gelukkig in 5 minuten al gebeurd en konden we weer naar huis.

Ik mag er alleen niet teveel mee lopen omdat de wond dan weer open kan springen, dus ik strompel een beetje door het huis heen, helaas lukt het niet om weinig te lopen, met 2 kleine slavendrijvers in huis.. ;)
Het doet niet echt pijn, maar het voelt wel heel raar, alsof er iets heel diks tussen mijn tenen zit en mijn tenen zijn wel iets dikker en vandaag ook een beetje blauw aan het worden, maar dat geeft niet, zolang de wond niet gaat ontsteken.
Echt weer een gigantische lompe actie dus en dat bewijst maar weer dat mannen beter zulk werk kunnen doen, dus de volgende keer laat ik het lekker weer over aan Bas, hij is daar een stuk beter in, hahaha..

Afgelopen zaterdag vierde Kylie haar feestje dus Quinten was al helemaal zenuwachtig. We hadden expres al niks tegen hem gezegd, de dag ervoor, want anders slaapt ie die nact meteen weer heel slecht van de zenuwen en opwinding.
's Ochtends ging ik lekker samen met Q naar het stadshart om een cadeautje voor Kylie te kopen, ik wist al wel wat ik wilde hebben, maar had nog geen tijd gehad om het te halen. Was wel even gezellig met alleen Quinten, dan merk je echt dat ie al groot wordt. We gingen ook nog even een "krabburger" eten bij de Mac en daar zat een oudere meneer. Quinten vond hem erg interessant, want hij heeft de hele tijd met hem zitten praten. Hij ging bijvoorbeeld vragen of hij opa was en ging hem op een gegeven moment ook zo noemen. Ook kwam er later een oudere vrouw binnen die overigens niet bij "opa" hoorde en toen ging Q aan hem vragen of dat z'n oma was, zo grappig. Ik schaamde me eerst wel een beetje, want ja, je weet natuurlijk niet of die mensen daar wel op zitten te wachten, maar die meneer vond het helemaal niet erg gelukkig.

Op de verjaardag was het weer heel gezellig, de ukjes hebben zich prima vermaakt en wij werden ook goed verzorgd met lekkere hapjes en drankjes. Vooral Jayms heeft daar weer schandalig zitten vreten, ik had al expres z'n "me hungry" hemd van Koekiemonster aangedaan, want dat was wel zo toepasselijk. Iedereen verbaast zich altijd over hoeveel hij kan eten en ook zonder te spugen. We moesten wel op tijd weer weg, want we zouden ook nog bij Bas langs gaan in het ziekenhuis en bij het afscheid, kregen J en Q een zakje met cadeautjes en een lolly mee, heel lief en ze waren er helemaal gelukkig mee.

Bij Bas 2 was het ook wel even gezellig, voor mijn gevoel gaat het heel goed met hem, alleen je merkte wel echt dat hij graag weg wil uit het ziekenhuis. Heel logisch, want hij zit daar tussen allemaal bejaarden en voelt zich gewoon goed en hij weet dat z'n gezin hem thuis ook mist en hij mist ze natuurlijk ook. Vandaag gaan ze weer wat onderzoeken doen en dan is het weer even de op uitslag wachten en hopelijk krijgt hij dan snel een ICD, want hoe eerder hij naar huis kan, hoe beter z'n herstel vast is als ze lekker met z'n 4tjes kunnen genieten van elkaar..

Voor de gelegenheid hebben we ook Quinten gedecoreerd met tattoo's aangezien hij vorige week aan ons vroeg of hij ook een tatoeage mocht en wij hem daar nog net ff te jong voor vinden, hahaha..
Helemaal trots als een pauw was ie met z'n 2 tattoo's en het staat hem nog goed ook!!


Q met z'n tattoo's

Jayms is tegenwoordig helemaal gek van Dora en Diego, het is zelfs zo erg dat hij ook echt niks anders wil doen zoals douchen als één van die tekenfilms op de tv is. Niet dat ie heel de aflevering altijd afkijkt, want zoveel geduld heeft ie nou ook weer niet, maar soms gaat ie er even lekker voor zitten. En hij duimt niet, maar hij stopt dan heel z'n hand in z'n mond als een soort van ontspanning.


J's favo tv-kijk-houding

Quinten is de laatste tijd weer heel goed bezig met zindelijk worden. Overdag als we thuis zijn, dan loopt ie eigenlijk de hele dag zonder luier en poept en plast ie op de wc, ook als ie een boxershort aan heeft, dus das al heel goed. We hebben nu met hem afgesproken dat als ie 's nachts ook droog blijft, dat hij dan een garage mag hebben. Hij wil er graag net zo eentje hebben als die van Kylie, want die vond ie helemaal geweldig en vraagt er dan ook elke keer naar als ie weer op de wc geweest is. Nu binnenkort maar proberen hoe het zonder luier gaat als we ergens heen gaan.

Ook kwam ik vandaag tijdens het internetsurfen weer op een filmpje dat mijn aandacht trok. Zoals iedereen wel weet, hou ik van eten en dan vooral lekker eten. Slaat eigenlijk ook nergens op, iedereen houdt van lekker eten, want niemand eet voor de lol iets wat je niet of niet zo lekker vindt. Anyway, wat ik bedoel is, ik hou van goede ingredienten enzo. Ook ben ik wel gek van de Amerikaanse keuken, ondanks dat ik er zelf nog nooit geweest ben, maar gelukkig zijn er ook een heleboel Amerikaanse gerechten hier verkrijgbaar zoals bijvoorbeeld Burger King, Subway en McDonalds ;)
En vandaag vond ik op YouTube een filmpje van een vent die een BigMac ging klonen, maar dan gewoon met producten die je in de supermarkt kunt halen en zo dus thuis je burger kunt maken. Dat was wel heel grappig om te zien en volgens mij smaakt ie ook nog echt hetzelfde als bij de Mac.



Die vent, Todd Wilbur, heeft dus al een heleboel boeken geschreven met daarin recepten van bekende restaurants, zo cool. Ik weet wel wat ik voor mijn verjaardag wil hebben, namelijk een kookboek van hem. Hier kun je z'n site vinden en hier andere filmpjes van optredens in shows zoals Oprah en "howto" filmpjes.

post signature

0 reacties:

Een reactie posten