Uitslagen bloedonderzoek

20 juli 2010

Alweer iets te laat volgens mijn planning van 1 update per week, maar beter laat dan nooit toch?! En het voordeel is is dat het naar alle waarschijnlijk vast wel weer een verhaal van aardig formaat wordt, gezien de hoeveelheid (nonsens) ik weer te vertellen heb.

Laat ik beginnen bij de uitslag van mijn bloedonderzoek een paar weken geleden. Een tijd geleden was ik al naar de dokter geweest voor mijn jeukende wimperranden. Toen dacht de huisarts dat ik waarschijnlijk een vorm van hooikoorts had en allergisch was voor pluisjes van een bepaalde boom. Daar had ik toen van die anti-allergiepillen voor gekregen, maar die werkten dus niet, de jeuk bleef gewoon vrolijk. Daarmee ben ik dus weer terug gegaan naar de huisarts samen met nog wat andere vage klachten en toen besloot ze om een algemeen bloedonderzoek te doen en een allergietest en ook had ik weer anti-allergische oogdruppels gekregen.
En de uitslag.... (tromgeroffel).... ik heb helemaal niks.. Op zich natuurlijk hartstikke positief, ware het niet dat ik nu dus nog steeds last heb van jeukende ogen, dat ik er rimpels aan over houdt en dat er van mijn, vroeger weelderige bos wimpers, niks meer overblijft. En ze wist ook niet wat het dan wel kon zijn, dus met andere woorden, pech voor mij.
Het algemene bloedonderzoek was ook goed, alleen mijn leverwaarden waren iets verhoogd, en daarvoor had ze naar mijn neuroloog gebeld, omdat dat ook een gevolg kan zijn van mijn medicijnen, maar de waarden waren maar zo'n klein beetje verhoogd dat het evenveel was als iemand die 2 glazen alcohol gedronken zou hebben, dus niks noemenswaardigs gelukkig.

Verder is donderdag de MS-verpleegkundige Iris ook weer langs geweest voor een check up en voor bijvulling van mijn prik-benodigdheden. Ze vroeg hoe het ging dus ik vertelde van alle gebeurtenissen in de afgelopen tijd en dat het best een stressvolle tijd is geweest. Ook vroeg ze of ik nog last van verschijnselen had gehad, omdat stress blijkbaar een hele grote trigger is voor mensen met MS. Dat klopt ook wel, want de keren dat ik een aanval gehad heb, kwam allebei de keren door grote stress op dat moment. Gelukkig heb ik er op dit moment geen hevige last van zoals vorige keer met gevoelsstoornissen, maar ik merk wel dat bv. mijn spieren steeds samentrekken, net als een spiertjj in je oog dat steeds trilt. Dat heb ik dus ook, maar dan in heel mijn lichaam, meestal in mijn rechterbeen en in mijn voet. Eerst wist ik niet zeker of dat door de MS kwam, want dat is soms wel moeilijk, van sommige dingen weet je nou echt niet of het door die ziekte komt of dat ieder ander mens dat ook gewoon heeft. Maar Iris zei me dat dat dus ook vaker voor schijnt te komen.
Ze was wel blij dat de Avonex blijkbaar wel goed z'n werk doet aangezien ik geen aanval heb gehad, maar ze zei wel dat ik, als het even kon, wel af en toe even rust moest nemen, want er is toch wel iets aan het rommelen gezien de spiertrillingen en de moeheid en dat als ik een keer oppas had, dat ik die tijd dan niet ging gebruiken om het huis te soppen, maar gewoon lekker even met een filmpje in bed ging liggen. Klinkt allemaal heel lekker, maar not really an option.. ;)
Verder vroeg ze ook nog, of ik veel last had van de warmte, want dat schijnt voor MS-patienten ook heel hinderlijk te zijn. Ik voel me soms wel wat moe, maar denk persoonlijk niet dat dat door de ziekte komt, maar gewoon door het weinige slapen. :)
Ik heb ook nog gevraagd of ik voor zo'n gevoelsstoornis ook opgenomen moest worden voor een prednisonkuur, maar dat hoeft niet, alleen als de aanval je belemmert, zoals uitval van een van de ledematen of voor last van je oog, dan wel.

Met mijn teen gaat het overigens wel weer goed, het is al lekker aan het helen, want het jeukt af en toe en ik kan er ook gewoon weer op staan.
Alleen als ik in de lotushouding zit, dan is het wel gevoelig en ook Jayms z'n volle gewicht op precies die 2 tenen voelt ook niet erg geslaagd, kan ik je vertellen.

De zindelijkheid van Quinten gaat echt super, hij wil zelf al niet eens meer een luier om, want dat is voor baby's en hij is al een grote jongen, aldus hemzelf.
We hebben hem ook al een paar keer meegenomen naar dingen toe zoals de supermarkt en dat is tot nu toe ook super gegaan. Hij gaat lekker zelf naar de wc, hoef hem ook niet te assisteren, alleen na het poepen wel, want dan wil ik liever zelf z'n billen afvegen. Dan weet ik tenminste zeker dat het allemaal goed schoon is.

Jaymsje wordt ook echt steeds groter, deze week komen er steeds hele (niet verstaanbare) verhalen uit, maar ook gewoon woorden, waarvan ik niet eens wist dat hij ze kenden, zoals kaas.
Hij zit momenteel in een fase waarbij hij graag stoute dingen doet, niet eens echt bewust, maar hij is erg nieuwsgierig en opent dan ook graag alle kastjes en laatjes en bestudeert en probeert ijverig alle inhoud, de deugniet. Gelukkig heeft ie een mama (me obviously) en 2 papa's (Bas en Quinten) om hem weer terecht te wijzen.

Quinten is ook echt een boefje, hij is niet zozeer stout zaols Jayms, want daar is ie te lief en eerlijk voor, maar hij heeft wel z'n grappige dingetjes.
Donderdag moest ik natuurlijk weer Avonex prikken en de dag erna heb ik er dan last van. Niet dat ik echt beroerd ben, maar wel een onrustig gevoel dus vandaar dat ik vrijdag altijd een grootverbruiker van paracetamol ben. Zo ging ik 's middags dus ook weer een pilletje nemen en Q zag dat dus die vroeg wat ik nam (want als het toevallig snoep was, dan wilde hij natuurlijk ook wel wat ;)). Dus ik legde uit dat mama een beetje hoofdpijn had en niet lekker was. Hij vond dat hij ook niet lekker was dus ik gaf hem een M&M als een pilletje voor hem. 's Avonds zei hij ineens tegen Bas; "papa, ik ben niet zo lekker, mag ik een pilletje?". Kleine snoepkont.. ;)
En hij is ook helemaal into de Power Rangers sinds hij een voorstukje heeft gezien op z'n dvd van Transformers-tekenfilms. Hij zegt altijd dat hij de rode Power Ranger is, want rood is z'n lievelingskleur. Hij maakt dan ook van die zwwaiende bewgingen met z'n arme, net als in de serie. Ik zal er wel eens een fimplje van proberen te maken, voor nu even een filmpje met de theme song.



Ook wilde ik nog even vermelden dat we onze box, kinderwagen en babykamer-meubels op marktplaats hebben gezet omdat we die toch niet meer gebruiken. De box en kinderwagen zijn inmiddels verkocht en op de kamer is ook al een paar keer geboden dus dat is wel lekker, kunnen we dat geld weer mooi gebruiken om een nieuw bed voor Quinten en een Mammut ladekastje te kopen, zodat J ook in een groot bed kan gaan slapen, nl. in Q's peuterbedje. Hij heeft er al een paar keer in geslapen en het gaat prima dus het wordt wel tijd.

En tot slotte nog even een leuk bericht, Bas 2 is weer lekker thuis bij Suzanne, Mitchell en Finn!! Hij is afgelopen vrijdag geopereerd en heeft zo'n ICD kastje gekregen en hij mocht meteen 's avonds al naar huis, nadat alle testen goed waren bevonden. Kunnen ze eindelijk met z'n 4tjes genieten!!

post signature

0 reacties:

Een reactie posten