Nieuw bed en ADO

31 juli 2010

Zondag is mijn papa alweer 59 jaar geworden! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Van de week ben ik gezellig weer een keer uit eten geweest met vrienden en deze keer eens niet bij ShabuShabu, want ik vind sushi heel erg lekker (vooral alle grillgerechten), maar had het nu wel weer ff gezien met alle vis en rijst dus vandaar dat we deze keer weer eens voor tapas gingen.
Maar dan wel een tapasrestaurant met het ShabuShabu-concept genaamd LaCubanita in Delft.
De deal was voor 17,50 onbeperkt tapas eten exclusief drank en dessert. Nou, daar houden wij natuurlijk van, op z'n Hollands ouderwets volstouwen dus dit was vast op onze buik geschreven. Op de menukaart (een soort folderboekje) stonden meer dan 50 soorten tapas in alle soorten en maten en de gewenste kon je dan opschrijven op een bierviltje, 2 tapas per persoon per keer.
Maar er stonden zoveel lekkere dingen op, dat we er maar een aantal gedeeld hadden, zodat we meer konden proeven.
Het was echt superlekker, vooral de rucolasla met feta en vijgen was jammie. Ik heb wel 8 tapas gegeten en ook nog een dessert, ik was helemaal stuffed en was in totaal maar 27,25 kwijt. Best een leuke prijs dacht ik zo.. :D

Verder hebben we afgelopen zaterdag de babykamer verkocht. Helemaal fijn natuurlijk, want nu is het meer een kinderkamer en niet een halve baby- en een halve kinderkamer meer, al moet ie nu nog wel een beetje aangekleed worden, hier en daar.
Voor Quinten hebben we nu een nieuw bed gekocht bij de Ikea, gewoon een eenpersoonsbed en Jayms slaapt nu in Quintens peuterbedje.


Quinten op z'n nieuwe bed

Het is wel meteen een ander gezicht omdat de kast en de commode ook weg zijn en dat merk je ook wel qua opbergruimte. Ik wilde eigenlijk een ladekast van dezelfde serie als het peuterbedje en de kledingkast van Q halen, maar die vond ik best wel duur toen ik zag dat ik ie best wel klein was, dus daar hebben we maar even mee gewacht.

Ze hadden namelijk ook weer een nieuwe serie kasten en die zijn ook heel mooi, maar weer aan de dure kant, dus daar moeten we nog even over nadenken.


Qua slapen gaat het nu wel weer iets lastiger met Jayms natuurlijk. Hij heeft nu een bedje waar ie uit kan klimmen en dat doet ie nu dus ook steeds. De eerste avond kwam ie er wel uit, maar ging Quinten vlak na hem naar bed dus toen bleef ie wel liggen en de 2e nacht was ie zo moe dat hij er ook niet uitkwam.
Alleen gisternacht had hij niet heel veel zin om te gaan slapen dus hij kwam er steeds uit en heb ik hem met de techniek die ik in het verleden ook bij Quinten heb toegepast (steeds weer terugleggen zonder te praten), geprobeerd om in bed te houden. Het nadeel daarvan is alleen dat het een tijd duurt voordat het werkt. Bij Quinten heeft het ook iets van 2 weken geduurd voordat ik hem naar bed bracht en hij ook daadwerkelijk bleef liggen en in het begin was ik soms wel 2 uur bezig met hem terugleggen, maar het heeft me geen windeieren gelegd, want nu gaat hij zonder problemen naar bed zonder eruit te komen.
Gisteren heb ik alleen de fout gemaakt om tijdens dat proces Quinten ook naar bed te brengen, waardoor ze samen een feestje gingen bouwen dus volgende keer eerst J naar bed en laten slapen voordat Q gaat.
Ff investeren en hopelijk gaat J daarna ook net zo makkelijk als Q weer naar bed..

Om de meubels te kunnen vervoeren, had Bas een busje van z'n werk meegenomen. Dat vond Quinten natuurlijk helemaal geweldig, hij vind de bus van Kees ook altijd zo interessant dus mocht ie lekker mee naar de Ikea. Achteraf hadden we er wel spijt van, want hij liep steeds weg en wilde overal spelen en Bas wilde juist snel weg, want die heeft een hekel aan de Ikea. Maar uiteindelijk zijn we gelukkig geslaagd en hebben we wat we wilde hebben, een bed voor Q.
Maar die bus hadden we natuurlijk het hele weekend en ik wilde er natuurlijk wel even een stukje in rijden, want dat heb ik nog nooit gedaan en alle ervaring is weer mooi meegenomen.
Dus toen zaterdag Bas en Sanne hier waren en er bier gehaald moest worden, zijn Sanne en ik even naar de c1000 gereden. Een mooi klein stukje om ff te oefenen en het gevoel te krijgen. Alleen bij het parkeren had ik hem in z'n vrij gezet en toen reed ie naar voren, was ik vergeten om de handrem erop te zetten, alleen, ik kon hem niet vinden.. Gelukkig was Sanne zo slim om te zeggen dat ik hem in z'n 1 moest zetten, want op die manier reed ie niet weg. We dachten dat er dan vast geen handrem in zat, leek ons wel vreemd, maar ja, we zagen hem niet. Pas bij het uitstappen zag ik dat ie gewoon aan de zijkant van de stoel zat, lekker slim weer, hahaha..
Eigenlijk viel het rijden best wel mee, het rijdt niet echt anders dan een gewone auto, je zit alleen wat hoger en parkeren is lastiger.

Afgelopen zondag zijn we naar de ADO familie dag 2010 geweest samen met Bas, Sanne en de kids. Mijn moeder wilde voor Q's verjaardag graag een ADO-shirtje kopen, maar dat was niet meer te verkrijgen en die mevrouw zei dat eigenlijk de enige mogelijkheid om een shirt te kopen was, was op de fandag. Dus een goede reden om te gaan en een shirtje voor Q te scoren.


Quinten en Mitchell

Voor J hebben we maar geen shirtje gehaald, ten eerte waren ze er niet in z'n maat en hij toont verder ook niet echt interesse voor voetbal, het enige wat hij met een bal doet, is erop zitten dus dan haal ik liever wat andere leuke shirts voor hem.
Een broekje hadden ze helaas niet, wel sokken dus die hebben we wel meegenomen. Een leuk wit broekje past ook goed bij het shirt en de sokken.

Ik heb al verteld dat ik sinds een tijdje twitter heb en ik begin het steeds leuker te vinden. Zo blijf ik steeds op de hoogte wat mijn vrienden en familie doen (als ze iets twitteren dan) en ik volg ook een paar celebrities zoals Johnny Depp, maar ook Gonny, de eigenaresse van één van mij favo blogs en ook 2 zussen (Pixiwoos) die make up artist zijn, vaak met beroemde mensen werken en regelmatig gave tutorials op YouTube zetten. Je kan ook op elkaar reageren en als ik in mijn tweet een @ voor iemands naam zet, dan ziet die persoon dat ik iets over hem/haar geschreven heb.
Zo zag ik toevallig dat Sam van Pixiwoos (de makeup-artisten) al 1999 tweets geschreven had, dus ik twitterde naar haar dat haar volgende tweet, haar 2000ste zou zijn. En toen kreeg ik als reactie van haar dat ik helemaal gelijk had en dat ze me bedankte voor het melden. Toch best grappig dat je op die manier "contact" hebt met bekende mensen.

Vorige week heb ik ook getwitterd dat we een uitnodiging hadden gekregen om te kijken bij een eengezinswoning in de wijk Oosterheem. Ik heb nu een jaartje een woningpas aangevraagd bij Woonnet Haaglanden. Toendertijd bedacht ik me ineens dat het misschien wel handig was, omdat dat waarschijnlijk de enige manier voor ons is om aan een eengezinswoning te komen, daar we waarschijnlijk geen hypotheek meer kunnen krijgen, omdat we daarvoor te weinig verdienden.
Eigenlijk slaat dat nergens op, want je betaalt dan misschien wel meer hypotheek omdat je een duurder huis hebt, maar nu is onze hypotheek lager, maar zijn we nog steeds net zoveel geld kwijt, omdat we VVE moeten betalen. Maar door één of andere stomme regel mag je niet meer dan zoveel procent (weet ff niet meer hoeveel, dacht iets van 26) van wat je verdient kwijt zijn aan huur/hypotheek, terwijl we daar nu dus ook overheen gaan door die VVE.
Achteraf gezien misschien wel slim geweest, want nu heb ik de diagnose MS en weet ik niet of je uberhaupt wel een nieuwe hypotheek kunt krijgen.
Anyway, ik reageer dus regelmatig op woningen, alleen nu is het weer wat lastiger omdat we nu in een categorie vallen waarbij we alleen op hele dure huizen kunnen reageren, omdat we teveel verdienen voor alle andere woningen. Slaat ook weer nergens op, want zo wordt je gedwongen om in een duur huis te zitten, met als gevolg dat we dadelijk weer bijna niks overhouden. Maar das voor latere zorg.
Bij deze uitnodiging waren we 3e (niet zo moeilijk, er hadden er maar 11 gereageerd) en kregen dus een uitnoiging waarop we konden reageren als we interesse hadden en kijken kan dan als de andere 2 mensen het huis afgewezen hebben.
Het is wel een mooi huis als ik de plattegrond bekijk, 3 etages met beneden een woonkamer en keuken en tuin, op de 1e etage een 2e woonkamer met een vide (kan je naar beneden in de 1e woonkamer kijken) en een dakterras en op de 2e etage een badkamer en 3 slaapkamers.
Helaas weten we al dat dit niet ons huis gaat worden, omdat we toch eerst ons huidige huis moeten verkopen en dat zal nog wel even duren. Geeft niet, want we staan meestal pas 80e dus we hebben nog even de tijd om te verbouwen en ons huis te verkopen.

En als laatste nog even een foto van onze mooie nieuwe douchekop, namelijk eentje met LED-lampjes die steeds van kleur verwisselen als je aan het douchen bent. Ik heb het vanochtend geprobeerd en met het gewone licht uit, is het net discodouchen.
Quinten en Jayms vinden het ook helemaal geweldig, Q wil nu steeds douchen en ook bij J moest het licht uit en de deur dicht en die stond vrolijk te zingen onder de douche, weer een geslaagde actie van Bas.. :D


Onze spectaculaire nieuwe lichtgevende douchekop!

post signature

0 reacties:

Een reactie posten