Boys talk

11 augustus 2010

Elke periode en leeftijd van je kind heeft zo z'n leuke en minder leuke dingen, dat kan elke ouder ongetwijfeld beamen.
Zo is goed te merken dat Quinten steeds bijdehanter wordt. Soms op een negatieve manier, hij denkt af en toe dat hij alles beter weet en bevaderd ook graag Jayms. Maar er zitten ook grappige opmerkingen bij, dit was laatst een conversatie tussen Quinten en ik;

Quinten: "Mama, moet je straks werken?"
ik: "Ja schat, mama moet vanavond werken.."
Quinten: "Maar ik wil niet dat je gaat werken, je moet hier blijven."
ik: "Dat gaat toch niet, mama moet centjes verdienen."
Quinten: "Nee hoor, mama, ik heb al een nieuw bed dus je hoeft niet te werken."


Lekker ding he, die vond dat we alweer genoeg verdiend hadden, want hij heeft een nieuw bed dus we hebben verder niks meer nodig, hahaha.

Jayms wordt ook steeds meer een rebel. Hij heeft tegenwoordig de fase dat hij alles open trekt. Elk laatje en elk kastje is dus niet meer veilig als Jayms in de buurt is. Ik ben er meestal wel op tijd bij, zodat ik kan zorgen dat ie er niks uit haalt, maar het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik de was aan het ophangen was in onze slaapkamer (die ik altijd op slot moet doen als ik bezig ben met de was, omdat ze anders mijn opgevouwen was en mijn opgemaakte bed weer verhoop gooien) en dat ik er na een kwartier achterkwam dat de koelkast al die tijd al open staat.. :S

Verder is ie helemaal gek van onze nieuwe douchekop, hij verzint steeds dat ie gepoept heeft, zodat ie kan douchen. Dan zegt ie "poept" en als je dan z'n luier gaat checken, dan zegt ie snel "doesen". Het licht moet ook altijd uit en de deur dicht voor z'n optimale douche-genot.
Het is ook een echte boekenwurm, een paar keer per dag komt ie wel aanzetten met een boek waarvan wij dan de plaatjes moeten benoemen.
Laatst waren we plaatjes aan het kijken en toen vertelde ik dat er een pauw opstond. Nou dat was wel heel erg hilarisch, hij vond het zo'n grappig woord, hij lag helemaal in een deuk.

Je merkt ook wel dat hij niet zo'n jongen-jongen zoals Quinten is, die echt gek is van voetbal en auto's, terwijl Jayms bijvoorbeeld alleen maar gooit met een bal. Auto's vindt ie ook wel interessant, maar niet genoeg voor uren vermaak zoals Quinten.
Wel is hij helemaal gek van koken, Lorena heeft namelijk een klein keukentje en altijd als we daar zijn, staan Lorena en Jayms samen in de keuken, zo schattig.
Hij kan ook steeds meer dingen zeggen zoals Lorena, dan zegt ie Heena en Luciano dat is Tsjao. Nog even en hij lult ook de oren van ons hoofd.. :D

post signature

0 reacties:

Een reactie posten