Hidden pictures

12 augustus 2010

Heel lang geleden, toen ik nog een klein meisje was (ik ben nog steeds niet erg groot, ik kan beter schrijven, toen ik nog een jong meisje was), ging ik uiteraard naar de basisschool.
Als je 8 jaar lang op dezelfde basisschool zit met dezelfde mensen in de klas, dan is niet elke dag heel verschillend en daarom heeft mijn geheugen besloten dat hij alleen boeiende dingen ging onthouden van die periode.
Toen ik in groep 6 zat, hadden we een keertje een diavoorstelling over verborgen afbeeldingen in schilderijen. Blijkbaar vond mijn geheugen dat heel interessant, want ik kan me het nog herinneren.

Van de week dacht ik daar ineens aan en tegenwoordig is internet zo'n handig medium, dat je er eigenlijk wel alles op kunt vinden en je kunt vast wel raden waarop ik ging zoeken, juist, hidden pictures.
Ik ben nog steeds gefascineerd door deze dingen en ik zal er even een paar plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel en kijk of je de verborgen dingen ziet..

















Het zijn niet allemaal verborgen dingen, er zit er ook eentje tussen van een tekening op de stoep, maar die vond ik ook gewoon gaaf en zo knap gedaan dat ie er ook tussen moest.

Even uitleg erbij voor het geval dat je de verborgen dingen nog niet gespot had:

1. Een verborgen woord staat verstopt op dit biljet (deze is niet zo moeilijk aangezien hij al rood gemaakt is). ;)
2. Op het eerste oog een mooie zomerdag op het strand, maar wacht.. wat zijn die mensen eigenlijk allemaal aan het doen?
3. Een generaal en zijn familie, ook zijn er 9 gezichten in dit plaatje te vinden
4. Een advertentie voor vloerenleggen, de titel zelf is al dubieus, maar draai het plaatje eens om en dek een gedeelte af..
5. Een stel droomt over het krijgen van een baby en de baby zit verstopt in het plaatje.
6. Een advertentie van Coca Cola, de maker is overigens wel ontslagen na de ontdekking van de verborgen vrouw.
7. Een straattekening van Batman en Robin die de meneer redden.
8. Een gezicht en het woord "liar"

Kon je ze allemaal vinden/zien?

post signature

0 reacties:

Een reactie posten