Nieuw kapsel

29 oktober 2010

Over het algemeen gezien, ben ik best tevreden over mijn haar. Als ik mijn haar borstel na het douchen en ik laat het zo opdrogen, dan is mijn haar steil. En als ik het een beetje kneed en losschud dan heeft het een beetje slag en ook krullen maken met een steiltang kost weinig moeite met een leuk resultaat.
Mijn eigen natuurlijke kleur is een beetje saai, asblond, maar met een paar highlights vind ik het meteen een stuk leuker uitzien.
Kleuren/blonderen gaat ook altijd wel goed, mijn haar pakt vrijwel elke kleur die ik erin doe en is niet meteen beschadigd na een behandeling.
Het enige nadeel vind ik dat mijn haar heel fijn is en dat ik geen volle bos heb, maar verder mag ik niet klagen.

De laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest is alweer even geleden, namelijk anderhalf jaar.
Dat komt voornamelijk omdat mijn vaste kapster in Rijswijk werkte en ze precies op de dagen werkte waarop ik nooit kon, vandaar dat het zo lang geleden is. En verder vind ik het ook een prijzige hobby dus om de 6 weken ben ik zoiezo niet van plan om te gaan, hoor.
Maar nu was het echt echt echt nodig om te gaan, mijn haar was best lang en dat is op zich geen ramp, want ik vind lang haar wel mooi, maar bij mij waren de punten echt helemaal uitgedroogd en afgebroken. Ook ging mijn haar steeds klitten en was ik minimaal 10 minuten bezig met uit te borstelen na het douchen.

Dus gisteren had ik een afspraak bij een nieuwe kapper, Cosmo in het Stadshart om mezelf weer een nieuw kapsel aan te laten meten. Mijn oude kapster werkt nu nl. ergens anders en ze wilden niet zeggen waar dus meteen een goed excuus om een nieuwe te zoeken die ook dichterbij zit.
Het is toch altijd wel weer spannend, want mijn oude kapster wist precies wat ik leuk vond en daar kwam ik altijd tevreden van thuis en bij een nieuwe is het altijd maar afwachten.

Ik was van plan om gewoon weer mijn oude kapsel te nemen, alleen weten zij natuurlijk niet hoe dat eruit zag dus ik had even een plaatje op mijn iPhone meegenomen om te laten zien. Pretty much zoals Ashlee Simpson op het onderstaande plaatje, alleen is mijn haar korter natuurlijk. en niet zo'n korte pony.



Eenmaal daar begon ik ook te twijfelen over een kort kapsel, wat ik ook erg leuk vind zoals deze:



Maar toch besloten dat ik dat net iets te gewaagd vond dus gewoon weer voor veilig gegaan. Ze vertelden me al wel dat er echt een flink stuk vanaf moest, maar dat vond ik niet erg, want vanaf nu ga ik het gewoon bijhouden en dan groeit het hopelijk weer wat langer en ziet het er niet onverzorgd uit.
En dan nu het resultaat:



Tis geen geweldige foto en mijn haar is ook niet echt gestyled daar, maar zo heb je in ieder geval een idee van het model.. :)
Ben ook wel tevreden over deze kapper dus volgende keer ga ik hier lekker gewoon weer heen.

post signature

1 reacties:

Anoniem,  16 februari 2012 om 17:21  

ik vond het korte kapsel ook heel mooi en heb het nu ook alleen de bless vindt ik niet zo goed gelukt maar de rest ziet er zo goed als het zelfde uit en het kapsel staat je mooi ;)

Een reactie posten