Turkije 2010

15 oktober 2010

Zo lang leef je er naartoe, maar als je er eenmaal bent, dan vliegt de tijd voorbij een voordat je het weet, ben je alweer thuis. Zo gaat dat altijd met vakanties, maar gelukkig hebben we weer een hoop leuke herinneringen en mooie foto's mee terug genomen.

Woensdag 6 oktober gingen we weg, ons vliegtuig zou om 10.50 gaan vliegen dus we waren om 7.00 uur bij opa Paul, want die zou ons gaan brengen. Quinten kon nog even snel met z'n vriendje Sam spelen en daarna gingen we onderweg naar Schiphol.
Eerst inchecken, dat duurde al bijna een uur, op een één of andere manier kiezen we altijd de verkeerde rij.
Daar vertelde ze ons dat we snel naar de gate moesten, want ze waren al aan het boarden.
Dat bleek dus helemaal niet zo te zijn, want het vliegtuig was er nog niet eens, dus we hebben daar 2 uur lang gewacht tot we eindelijk gingen vliegen. Wel minder, want nu heb ik helemaal geen tijd gehad om een frappucino te drinken bij Starbucks.

Maar goed, uiteindelijk hadden we onszelf in de vliegtuigstoeltjes gepropt, we zaten met z'n 3en naast elkaar gelukkig (Jayms had geen eigen stoel, omdat hij nog net onder baby valt). Ikzelf had er geen last van, want ik ben niet zo lang, maar Bas natuurlijk wel, dus die zat helemaal met z'n benen tegen de stoel voor hem. Er zijn ook plekken met extra beenruimte, maar dat is bij de nooduitgangen en daar mogen geen kinderen zitten, geen optie voor ons dus.
Quinten vond het allemaal prachtig en sliep vrijwel meteen nadat we opgestegen waren, maar Jayms helaas niet. Voor even konden we hem wel bezig houden, maar op een gegeven moment is het zitten op je schoot wel zat en werd ie zeurderig en jengelig en dat bevordert je stemming ook niet echt, maar we hebben het overleeft.. ;)

Na aankomst moesten we nog een visum halen, we hadden alleen geen tijd meer gehad om geld te pinnen op schiphol door het haasten dus we moesten daar nog pinnen. Dat kon weer alleen achter de douane dus ik zat heel remi in mijn eentje met de kids te wachten op Bas. We hoefden iig niet meer te wachten op onze koffers op de band, want dat waren de laatste 2, hihi..

We konden gelijk met de bus mee naar het hotel. De vliegreis was echt niet eng, het opstijgen vind ik echt super, want je gaat eerst echt heel hard rijden en daarna ga je schuin omhoog en van die snelheid krijg ik echt iedere keer een kick en een lach op mijn gezicht, maar die busreis vond ik wel eng. Die mensen rijden daar als gekken en je rijdt ook af en toe langs een afgrond, maar ook die reis hebben we weer overleefd.

Daar aangekomen moesten we natuurlijk nog even inchecken en daarna werden we, heel luxe, met een golfkarretje naar onze kamer gebracht welke zich bevond in een klein bungalowtje met 4 kamers. Daarna moesten we nog snel naar het restaurant voor het avondeten, want het was ondertussen al 20.00 uur en we hadden niks meer gegeten sinds 14.00 uur. Dat was alleen wel iets teveel voor de kids, want die waren doodmoe en al de hele dag onderweg natuurlijk, dus ze hadden het snel gezien en wij eigenlijk ook wel.

Slapen ging gelukkig prima, we hadden een kamer met een 2persoonsbed en een stapelbed. Ik wilde liever niet dat één van de kinderen bovenin ging slapen dus heb ik de eerste 2 nachten daar geslapen en daarna Bas, want hij kreeg last van z'n rug in het 2persoonsbed.
De kinderen gingen zonder problemen lekker slapen en wij konden nog even lekker tv kijken en wat drinken en zo ging het eigenlijk elke avond.

Een rondleiding in onze kamer..

De volgende ochtend werden we wakker met regen, dat was wel minder, maar 's middags scheen de zon gelukkig weer en die heeft verder elke dag geschenen tot dinsdag, toen was het wel de hele dag bewolkt, maar verder prachtig weer, alleen vaak een stevig windje, maar prima uit te houden.
We hadden ook airco op de kamer, maar die hadden we niet eens nodig.

Het eten was er echt super, 's ochtends bij het ontbijt waren er allerlei zoete broodjes, hartige snackjes, sneetjes brood die je ook kon roosteren, heel veel soorten beleg, ontbijtgranen en er werden in de buitenkeuken elke ochtend verse eieren gebakken of gepocheerd en ook waren er soms pancakes of wentelteefjes, je kunt het zo gek niet bedenken.
En 's avonds waren er ook heel veel schalen met rijst en pasta en sauzen en een saladebar en een tafel vol zoete lekkernijen en toetjes en werd er elke avond in de buitenkeuken een ander soort vlees bereidt en ik heb echt allerlei soorten aardappels gegeten, alleen geen gekookte.
We hebben ook helemaal geen last van diarree ofzo gehad en ook drinken kon je gewoon vragen bij een bar en sap kon je zelf pakken, helemaal geweldig.
Het enige nadeel vond ik dat als we naar het restaurant liepen (wat overigens echt heel dicht bij onze kamer lag) dat we dan langs het zwembad moesten lopen en die lag gelijkvloers met de het gedeelte waar je liep en ik weet hoe clumsy Q en J soms zijn, dus Bas en ik liepen dan als een soort bodyguards om ze heen zodat ze er maar niet in konden lopen.

De kinderen hebben zich ook super vermaakt, elke dag even naar de speeltuin.

En 's middags gingen we dan naar het zwembad, konden zij even een beetje rondlopen en wij lekker een drankje doen en als ze moe waren, dan gingen ze lekker liggen slapen op de ligbedden onder een parasol.
Het zwembad was helaas echt heel erg koud, dus we hebben eigenlijk maar 2 keer gezwommen, alleen Q ging af en toe van de glijbaan in het kinderbadje en we zijn een paar keer van de grote glijbaan geweest, maar verder was het echt te koud.
De zee was wel lekkerder, maar daar was het dan ook meteen een stuk drukker en dat zand vond ik ook niet echt geslaagd, want na 1 keertje zwemmen daar, had ik het halve strand in mijn zwembroekje, niet echt mijn ding..

Dat was wel echt ideaal van het naseizoen, het was niet druk dus er was altijd plek in het restaurant en ook bij het zwembad was het rustig, waardoor je een goed overzicht had over de kinderen.

Op zaterdag zijn we naar een lokale markt geweest met de dolmus, een soort taxibusje. Daar hadden ze echt heel veel kleding van allerlei bekende merken. Wel nep uiteraard, maar who cares, het ziet er wel echt uit, dus we hebben voor de jongens allebei een shirtje van G-Star gekocht en een polo van LaCoste en hetzelfde voor Bas en voor Q ook nog een voetbaltenuetje van Messi van Argentinië en voor mij een trainingspak van Adidas en een zonnebril van Dior. Ook voor Bas nog een zonnebril van Prada en boxershorts van Armani en Hugo Boss en voor Q ook nog een G-Star spijkerbroekje en we waren echt maar heel weinig kwijt.
Het is altijd alleen afwachten hoe de kwaliteit blijft, maar het meeste heb ik al gewassen en ziet er nog goed uit, alleen onze zonnebrillen hebben het begeven, maar die waren eigenlijk ook alleen voor daar nodig.
Maar de mensen daar zijn wel opdringerig, ze proberen echt te verkopen en spreken je dan ook constant aan en Bas werd zelfs de halve markt achtervolgt door een gozer die graag sigaretten wilde verkopen.

De mensen in het resort waren echt superaardig en helemaal gek op de kinderen, altijd kregen ze even een aai of probeerden ze een praatje te maken.
En ook de andere gasten waren heel aardig, veel Nederlanders en Engelsen en Q en J hadden zelfs een paar vriendjes de laatste dagen waarmee ze lekker rondjes konden rennen over het pleintje.

De laatste avond zijn we nog even naar de kinderdisco geweest, die was er elke avond, maar pas om 21.00 uur dus die kids lagen dan meestal al te slapen, maar voor de laatste avond was het wel leuk, vooral omdat Quinten helemaal los ging.

Ik heb er een filmpje van gemaakt..

De terugreis ging eigenlijk hetzelfde als de heenreis, alleen hoefde we gelukkig niet te wachten op het vliegtuig en konden we op tijd weg, we waren alleen wel vroeg op het vliegveld dus moesten nog 3 uur wachten voordat we gingen vliegen en kregen wel honger op een gegeven moment, maar het eten op het minivliegveld was zo duur, dat we maar een patatje met z'n 4en gedeeld hadden en verder in het vliegtuig wat besteld hebben.

Al met al een zeer geslaagde vakantie en zeker voor herhaling vatbaar, alleen ga ik dan wel meer sparen voor kleding om daar te kopen.. ;)
Ik heb natuurlijk ook de nodige foto's gemaakt, die kun je hier vinden of in de meest rechterkolom onder het kopje "foto's".
Nu nog lekker genieten van ons laatste weekje vakantie!!