De Amerika-mobiel

13 april 2012

Amerika is groot, heel groot en zonder auto zijn de afstanden eigenlijk niet te doen. Natuurlijk kan je ook gebruik maken van het openbaar vervoer, maar als je op reis gaat, dan wil je toch het liefst zelfstandig zijn en een eigen auto is daarbij toch de beste oplossing in mijn ogen.

Het is alweer even geleden dat we hem geboekt hebben, maar ik vond dat ie toch een artikeltje waard was, omdat ie een belangrijk onderdeel van onze Amerika trip is, namelijk onze huurauto.

Persoonlijk boeide het me niet zo in wat voor soort auto we zouden gaan reizen, zolang er maar airco inzat en hij me van A naar B kon brengen. Maar Bas wilde graag een Amerikaanse auto voor het echte gevoel.
Dus na wat rondneuzen kwamen we op een Dodge Charger. We wilde ook niet teveel uitgeven aan de auto, want laten we eerlijk wezen, alles wat opgaat aan de huur van de auto, kunnen we niet meer uitgeven aan nieuwe schoenen, voedsel en andere Amerika-goodies (okee, ik draaf door, haha).
Maar toen vernamen we dat de Dodge niet een geweldige auto om in te rijden was en daarom is onze keuze gevallen op deze auto, oftewel, de Ford Fusion Saloon.


Verder niet de meest bijzondere auto, maar hij is ecologisch (leuke bijnkomstigheid) en wel okee.
Dus ik ben er blij mee..

Verder kan ik alvast vermelden dat ik echt af aan het tellen ben en nu weer volop bezig ben met mijn reisgidsen, een soort van planning (of meer een advies-schema, want ik wil zeker niet alles al vastleggen, maar meer als tips voor wanneer we geen inspiratie hebben), en alle andere bijkomstigheden.
Ik vertel iedereen tot vervelens aan toe hoeveel dagen nog tot de grote reis (nog 33 dagen vandaag!!) en spendeer uren aan de telefoon met mijn broertje Lennart waarin we de vele fastfood-restaurants bespreken die zeker uitgeprobeerd moeten worden.

Ook heb ik nu 2 dagen geprobeerd om cheap een hotel te regelen in Palm Springs via Priceline. Bij deze site kan je namelijk zelf een prijs opgeven wat je uit wilt geven en je moet dan een gebied kiezen en hoeveel sterren je wilt dat het hotel heeft en als je dan mazzel hebt, dan wordt je bod geaccepteerd en zo niet, dan kan je het na 24 uur weer proberen. En dat schijnt dus best wel eens leuke deals op te kunnen leveren dus ik ben het nu aan het uitproberen en hopelijk scoor ik een leuk 3* hotel of hoger voor een schappelijke prijs.
Mocht dat zo zijn, dan laat ik het weer weten en ook andere nieuwtjes zal ik wel posten.
Nu ga ik snel verder met routekaartjes uitprinten en reisgidsen uitpluizen voor de leukste sight-seeings.. :)

post signature

0 reacties:

Een reactie posten