USA vakantie: dag 1

17 mei 2012

Dag 1: 16 mei 2012 Eindelijk was het zover, na zolang wachten was de dag daar... Bas en ik alweer 7 jaar samen!! Oja, en onze reis naar Amerika.. ;) Ondanks dat ik de avonden ervoor gewerkt had tot 1 en dus weinig geslapen had, kon ik toch maar moeilijk in slaap komen op de avond voor DE grote reis, de reis van mijn leven so far en my dream coming true.. En dat terwijl ik die middag zo moe was, maar ik denk dat ik onderbewust toch best wel een beetje gespannen was. Uiteindelijk toch in slaap gevallen tot een uurtje of 5, want toen ging de wekker en was het tijd om op te staan en de hand te leggen aan de laatste dingetjes en ons klaar te maken, want om 6.30 zouden mijn ouders ons ophalen om ons naar Schiphol te brengen.

We stonden dan ook klaar met onze koffers toen ze aankwamen en zodoende konden we meteen vertrekken richting het vliegveld. Gelukkig hadden we geen last van files en waren we eigenlijk al voor 7.30 op het vliegveld. Ik had de dag ervoor al online ingecheckt dus we hoefden alleen maar onze koffers af te gooien en lucky us, daar stond ook geen rij dus we zijn maar even langs Starbucks gegaan voor een cappuccino en een creme caramel frappuccino om alvast in de Amerika stemming te komen.. Niet dat ik dat nodig had, want ik ben al heel mijn leven in die stemming, hihi.. Daarna maar een beetje rondgehangen op Schiphol, want we moesten nog 3 uur wachten totdat ons vliegtuig op zou stijgen. En om 8.45 konden we al gaan boarden, of in ieder geval konden we al langs het gedeelte waar je gefouilleerd wordt en daar bedacht ik me in eens dat ik misschien niet het meest handige ondergoed aangetrokken had. Ik had namelijk een setje aan waarbij er een sleuteltje aanhing wat van metaal was dus dat ging oplichten bij de bodyscan. Op zich niet zo'n ramp, maar ik had weinig zin om me uit te kleden. Gelukkig werd ik alleen gefouilleerd en hoefde er niks uitgetrokken te worden en had ik mezelf voorgenomen om die sleuteltjes eruit te slopen in het vliegtuig om dat probleem ook te voorkomen op het vliegveld van Detroit. Zo rond 9.45 konden we dan echt aan boord van het vliegtuig stappen. Het was natuurlijk groter dan de vliegtuigen die ik gewend was, want die gingen binnen Europa. Ik was blij verrast dat we allemaal onze eigen persoonlijke tv-tje in de stoel voor ons hadden inclusief afstandsbediening.
Eigenlijk was het meer een soort multimedia apparaat, want je kon er ook muziek mee luisteren en spelletjes mee spelen. En ook nog eens allemaal gratis, daar houden we van als echte Hollanders ;) Na alle gebruikelijke instructies was het eindelijk zo ver, tijd om op te stijgen. Ik kan het niet helpen, maar ik krijg altijd zo'n gelukzalig gevoel van het opstijgen, zo'n adrenaline-rush krijg ik van dat harde rijden op de startbaan. Geen last van mijn oren gehad in ieder geval, had ik ook niet verwacht. Na een klein tijdje kregen we lekker wat te drinken, je kon uit een aantal frisdranken kiezen, helaas geen Mountain Dew, maar wel een lekker groot glas cola MET ijs. Ok kregen we een mini-zakje met lightly salted peanuts en een zakje mini-pretzels. En vrij snel daarna alweer onze lunch, want het was inmiddels ook al lunchtijd. Bij mijn weten was vliegtuigvoer nooit echt om over naar huis te schrijven, maar dit was echt lekker. We konden kiezen uit een chicken pasta, chicken salad of hot chicken. Nou is pasta niet echt ons ding en in een salade had ik best trek, maar die hot chicken klonk nog beter dus daar maar voor gekozen evenals Bas.
We kregen een dienblad met daarop een kleine salade met een kuipje balsamico-dressing, een blokje kaas, een minibroodje, een botertje, een pakje met table crackers (gewoon Tucjes), een chocolate chip cookie en natuurlijk een bakje met de kip in een saus, aardappelpuree en wat gegrilde groente. Ik had ook wel honger, maar het smaakte echt goed, ik moest me echt beheersen om niet mijn bakje uit te likken. Heb ik maar niet gedaan hoor, anders schaamt Bas zich weer voor me.. ;) Van tevoren was Bas bang dat ie moeite zou hebben met de vliegtuigreis, maar hij vermaakte zich prima met z'n schermpje, lekker films kijken en naar Jay-Z luisteren. Alleen ik was weer de Sjaak, want van mijn afstandsbediening deed het rechterknopje het weer niet, dus mijn keuze in films en muziek waren een stuk beperkter, maar heb in ieder geval wel Toy Story 3 kunnen kijk, want die stond toch al op mijn lijstje van te-kijken-films. En uiteindelijk had ik via veel gedoe ook nog Captain America kunnen kijken. De reis duurde uiteraard wel lang, maar ik vond het niet irritant verder, we kregen later ook weer een soort warm pizza-achtig broodje en een dame blanche en de hele reis door kwamen ze vragen of we wat te drinken wilden, ik voelde me echt verwend, hihi. Na een voorspoedige landing konden we doorlopen naar US customs, de douane dus.. Ik was best zenuwachtig, als je hier niet doorheen komt, dan kom je Amerika dus niet in. We hadden al een formuliertje ingevuld in het vliegtuig en die moesten we afgeven samen met ons paspoort. We kregen vragen als "wat kom je hier doen?" en "wat doe je voor werk?" En ik heb een hoesje om mijn paspoort zitten waar de kids ook opstaan dus hij vroeg ook waar we ze gelaten hadden dus we vertelden dat ze bij opa en oma waren. Toen vroeg ie hoe we dat voor elkaar gekregen hadden.. :) Hij vroeg ook nog om onze ESTA, maar die had ik niet uitgeprint omdat er overal stond dat dat niet hoefde, dus ik raakte een beetje in paniek. Hij ging weer mijn paspoort scannen en toen zei ie "that's weird". Bleek dus dat ie onze ESTA eerst niet kon vinden, maar later gelukkig wel dus we mochten doorlopen. Snel onze koffers opgehaald, weer door de bodyscan heen, waar ze ook nog met een soort van pleister over mijn hand heen ging en dat vervolgens ging scannen. Geen flauw idee waar dat voor was, maar de uitslag was blijkbaar goed dus snel weer de koffers weer afgegeven en weer boarden voor de volgende vlucht.
Deze vlucht was ook wel relaxed, met weer steeds drankjes en salted peanuts enzo, alleen was ik het zitten wel een beetje zat, ik kon niet echt slapen, want dan gingen mijn benen slapen. Maar uiteindelijk ging deze reis ook weer van een leien dakje en waren we in Los Angeles! En binnen een half uurtje, nog niet eens denk ik, stonden we al buiten op onze shuttlebus te wachten naar Dollar, waar we onze Ford Fushion gehuurd hadden. Daar moesten we wel echt dik lang wachten tot we aan de beurt waren, en dat terwijl allees al van tevoren betaald was, maar uiteindelijk kregen we de papieren en mochten we een auto uitkiezen uit de M-section. Daaar stonden eigenlijk alleen die Fusions en een model van Mitsubishi, maar we gingen lekker voor een zwarte Fusion, want die had leren bekleding, best een mooie bak.
Ook in 1 keer naar ons Travelodge hotel gereden in Hollywood en dat zonder navigatie! Al wil ik wel nog ff een kaart halen van California, is toch best handig voor sommige dingen.
We hadden onze spullen snel in onze kamer gedropt en toen naar de dichtsbijzijnde liquorstore wat biertjes gehaald en aan de overkant hadden we bij Panda Express ons avondeten gehaald, je kon 3 verschillende gerechtjes nemen dus ik had lekker mixed veggies (groente dus) samen met gewokte Angus steak en Orange chicken. Heerlijk in onze kamer opgegeten en het smaakte echt damn good.
Nu nog ff chillen en reclame kijken en daarna lekker naar bed, want we zijn ondertussen al een uurtje of 29 wakker. Weltrusten dus en tot de volgende keer!

post signature

Een reactie posten