Frustraties deel 2

27 augustus 2010

Van de week heb ik even lekker alle frustratie van me afgeschreven in het blogje "hondenschijt" en dat beviel me zo goed, dat ik vandaag weer even mijn gal ga spuwen (en ben verder ook vrij inspiratieloos om iets beters te schrijven, hahaha)

*begin frustratie*

Deze keer wil ik graag wat vertellen over mijn de irritaties op mijn werk. En dan niet over mijn collega's hoor, want die zijn super, maar wel over sommige klanten.
Ik werk bij een parfumerie en bij een fastfood-restaurant en bij beide bedrijven heb ik te maken met klanten/gasten die soms niet altijd even beleefd zijn.

Zo heb ik bij de parfumerie regelmatig dat mensen om een proefje vragen. Dat vind ik op zich niet erg als je bv. een keertje een nieuwe creme wilt proberen en niet meteen het volle pond kwijt wilt zijn, maar bij sommige mensen hoor en merk je al gewoon dat ze gewoon hebberig zijn. Soms gaan mensen ook klagen over de hoeveelheid proefjes die ze gekregen hebben, vinden ze het te weinig. Het bedrijf betaalt die proefjes zelf uit eigen zak en het is dus eigenlijk een cadeautje dat je bij je aankoop krijgt en waar ik van vind, dat je daar dankbaar voor moet zijn. Als ik een spijkerbroek bij de H&M koop, krijg ik er toch ook geen riem bij?!
Bij het fastfood-restaurant hebben we nu een actie waarbij je een gratis glas krijgt bij aankoop van en groot menu, maar er zijn genoeg mensen die ook bedelen om een glas bij andere producten, zelfs bij 2 ijshoorns, zo gierig zijn sommige mensen.

En als ik bij de speelgoedwinkel 2 cadeautjes koop, dan stoppen ze het gewoon in 1 tas. Logisch natuurlijk, want je gebruikt de tas alleen om de producten makkelijk mee te vervoeren en niet als verpakkingsmateriaal, want als ik het ingepakt wil hebben, dan vraag ik daarom en wordt het cadeautje in cadeaupapier ingepakt. Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen bij de parfumerie wel 2 aparte tasjes vragen voor 2 cadeaus, je geeft toch geen tasje cadeau?!

Vervelend is ook als mensen onduidelijk zijn. Vooral bij het fastfoodrestaurant ervaar ik dat, omdat ik daar meestal de bestelling van die mensen opneem via een head-set. Dan zeggen ze bijvoorbeeld een burger, maar dan bedoelen ze eigenlijk een heel menu. En dan vraag ik of ze met cola willen en dan zeggen ze eerst ja en dan vervolgens (als ik het al ingetoetst heb) willen ze ineens weer een ander drankje. Zeg dan geen ja, denk ik dan..
Hetzelfde probleem heb ik ook met voordeelbonnen, mensen doen eerst hun hele bestelling en vervolgens melden ze op het einde dat ze voordeelbonnen hebben, heel vervelend, want dan moet alles weer veranderd worden.. :S

En als laatste vind ik het ook zo irritant als mensen gewoon dingen van je toonbank afpakken zoals de bon die uit de printer komt of buisjes parfum die we aan het vullen zijn. Als ik wil dat die personen dat krijgen, dan geef ik het zelf wel!

Anyway, iedereen zal wel genoeg frustrerende dingen op het werk meemaken, misschien niet van klanten, maar van collega's of computers die niet doen wat je wilt. Lijkt me ook errug vervelend.. :)

*einde frustratie*

post signature

0 reacties:

Een reactie posten